Constantijn Van Leuven is accountmanager RetailDetail Food | RetailDetail

Constantijn Van Leuven is accountmanager RetailDetail Food

Constantijn Van Leuven is accountmanager RetailDetail Food

Na zeven nummers van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde inspiratiekrant voor foodretailers, zijn de reacties in de sector uitermate positief. Tijd voor een volgende stap: RetailDetail heeft zopas een accountmanager aangeworven.  

Aanspreekpunt voor adverteerders

Constantijn Van Leuven wordt bij RetailDetail Food het aanspreekpunt voor adverteerders en sponsors. Hij zal de relaties onderhouden met merkfabrikanten en toeleveranciers die hun producten, acties of diensten willen kenbaar maken aan de foodretailsector. 

 

Constantijn studeerde aan de Karel de Grote Hogeschool in Antwerpen en deed commerciële ervaring op als accountmanager bij Sportorders, distributeur van sportvoeding en dranken. Daar was hij verantwoordelijk voor het beheren van de relaties met bestaande klanten en het werven van nieuwe klanten. Hij leerde er inspelen op kansen in de markt.

 

“De uitgeverswereld boeit me”, zegt Constantijn Van Leuven. “Ik lees veel en ik geloof in de manier waarop RetailDetail online en print combineert. De ondernemerscultuur bij RetailDetail heeft me overtuigd. Het bedrijf is ambitieus en geeft mensen kansen in een informele, no-nonsense sfeer. Ook het concept van RetailDetail Food spreekt me aan. Ik zie het potentieel: het is een publicatie die zich echt onderscheidt.”

 

Gepersonaliseerde content

RetailDetail Food verschijnt sinds eind maart in tabloidformaat op een oplage van 4500 exemplaren en richt zich op zelfstandige supermarktondernemers, supermarktmanagers, hoofdkantoren en FMCG-merkfabrikanten. 

 

Uniek aan het vakblad is de gedeeltelijk gepersonaliseerde inhoud. Verschillende lezersgroepen krijgen content op maat te lezen: een technisch hoogstandje dat mogelijk wordt gemaakt door een exclusief partnerschap met Symeta, de specialist in gepersonaliseerde printcommunicatie. RetailDetail Food slaat zo als eerste de brug tussen vakblad en direct mail. 

 

Eind 2016 zullen er elf nummers verschenen zijn, in 2017 plant RetailDetail Food vijftien edities. Geïnteresseerd? Contacteer dan Constantijn Van Leuven op 03 500 89 59 of constantijn[at]retaildetail.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.