Constantijn Van Leuven is accountmanager RetailDetail Food | RetailDetail

Constantijn Van Leuven is accountmanager RetailDetail Food

Constantijn Van Leuven is accountmanager RetailDetail Food

Na zeven nummers van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde inspiratiekrant voor foodretailers, zijn de reacties in de sector uitermate positief. Tijd voor een volgende stap: RetailDetail heeft zopas een accountmanager aangeworven.  

Aanspreekpunt voor adverteerders

Constantijn Van Leuven wordt bij RetailDetail Food het aanspreekpunt voor adverteerders en sponsors. Hij zal de relaties onderhouden met merkfabrikanten en toeleveranciers die hun producten, acties of diensten willen kenbaar maken aan de foodretailsector. 

 

Constantijn studeerde aan de Karel de Grote Hogeschool in Antwerpen en deed commerciële ervaring op als accountmanager bij Sportorders, distributeur van sportvoeding en dranken. Daar was hij verantwoordelijk voor het beheren van de relaties met bestaande klanten en het werven van nieuwe klanten. Hij leerde er inspelen op kansen in de markt.

 

“De uitgeverswereld boeit me”, zegt Constantijn Van Leuven. “Ik lees veel en ik geloof in de manier waarop RetailDetail online en print combineert. De ondernemerscultuur bij RetailDetail heeft me overtuigd. Het bedrijf is ambitieus en geeft mensen kansen in een informele, no-nonsense sfeer. Ook het concept van RetailDetail Food spreekt me aan. Ik zie het potentieel: het is een publicatie die zich echt onderscheidt.”

 

Gepersonaliseerde content

RetailDetail Food verschijnt sinds eind maart in tabloidformaat op een oplage van 4500 exemplaren en richt zich op zelfstandige supermarktondernemers, supermarktmanagers, hoofdkantoren en FMCG-merkfabrikanten. 

 

Uniek aan het vakblad is de gedeeltelijk gepersonaliseerde inhoud. Verschillende lezersgroepen krijgen content op maat te lezen: een technisch hoogstandje dat mogelijk wordt gemaakt door een exclusief partnerschap met Symeta, de specialist in gepersonaliseerde printcommunicatie. RetailDetail Food slaat zo als eerste de brug tussen vakblad en direct mail. 

 

Eind 2016 zullen er elf nummers verschenen zijn, in 2017 plant RetailDetail Food vijftien edities. Geïnteresseerd? Contacteer dan Constantijn Van Leuven op 03 500 89 59 of constantijn[at]retaildetail.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.