Consument wil meer betalen voor weidemelk | RetailDetail

Consument wil meer betalen voor weidemelk

Consument wil meer betalen voor weidemelk

Ruim zeventig procent van de consumenten wil meer betalen voor melk als de koe daarmee in de wei kan blijven. Dit blijkt uit onderzoek van TNS NIPO in opdracht van Milieudefensie. De organisatie roept supermarkten op om alleen nog weidegangzuivel te verkopen.

Alleen weidegangzuivel in supermarkten

Circa 35 procent van de consumenten is bereid tussen de één en vijf cent meer te betalen voor een pak melk, als de koe daarmee in de wei kan blijven. 36 procent heeft hier meer dan vijf cent voor over. Bijna 40 procent van de Nederlanders geeft aan dat supermarkten alleen nog zuivelproducten moeten verkopen met een weidemelklogo. 

 

Milieudefensie vindt dat supermarkten inderdaad alleen nog weidezuivel in de schappen moeten zetten. De organisatie wil dat ook voor kaas, kwark en andere toetjes weidemelk wordt gebruikt. Supermarkten verkopen nu nog volop zuivelproducten waarvan de koeien nooit de wei hebben gezien.

 

Weidemelk komt van boerderijen waar koeien minimaal 120 dagen per jaar en 6 uur per dag in de wei lopen. Voor 86 procent van de bijna 1.000 ondervraagden is het belangrijk dat koeien buiten kunnen grazen. Vrouwen (90%) vinden dit belangrijker dan mannen (77%).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.