Consument wil meer betalen voor weidemelk | RetailDetail

Consument wil meer betalen voor weidemelk

Consument wil meer betalen voor weidemelk

Ruim zeventig procent van de consumenten wil meer betalen voor melk als de koe daarmee in de wei kan blijven. Dit blijkt uit onderzoek van TNS NIPO in opdracht van Milieudefensie. De organisatie roept supermarkten op om alleen nog weidegangzuivel te verkopen.

Alleen weidegangzuivel in supermarkten

Circa 35 procent van de consumenten is bereid tussen de één en vijf cent meer te betalen voor een pak melk, als de koe daarmee in de wei kan blijven. 36 procent heeft hier meer dan vijf cent voor over. Bijna 40 procent van de Nederlanders geeft aan dat supermarkten alleen nog zuivelproducten moeten verkopen met een weidemelklogo. 

 

Milieudefensie vindt dat supermarkten inderdaad alleen nog weidezuivel in de schappen moeten zetten. De organisatie wil dat ook voor kaas, kwark en andere toetjes weidemelk wordt gebruikt. Supermarkten verkopen nu nog volop zuivelproducten waarvan de koeien nooit de wei hebben gezien.

 

Weidemelk komt van boerderijen waar koeien minimaal 120 dagen per jaar en 6 uur per dag in de wei lopen. Voor 86 procent van de bijna 1.000 ondervraagden is het belangrijk dat koeien buiten kunnen grazen. Vrouwen (90%) vinden dit belangrijker dan mannen (77%).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.