Coop biedt persoonlijke aanbiedingen aan | RetailDetail

Coop biedt persoonlijke aanbiedingen aan

Coop biedt persoonlijke aanbiedingen aan

Supermarktketen Coop gaat houders van een klantenkaart persoonlijke aanbiedingen geven, als ze dat zelf wensen. Na succesvolle testen rolt de warenhuisgroep het systeem nu verder uit.

Hoe meer info, hoe persoonlijker het aanbod

Coop is de dienst al enkele weken aan het testen bij een klein aantal supermarkten en heeft nu besloten om het ook uit te rollen naar andere vestigingen. Dat bevestigt directeur winkeloperatie Maarten Ebben van Coop.

 

Elke klant van Coop krijgt een eigen webomgeving via MijnCoop. Daar kan hij of zij aanbiedingen en informatie vinden die niet te vinden zijn in de wekelijkse folder. Klanten moeten zich wel eerst registeren en kunnen daarbij aangeven hoeveel informatie Coop mag gebruiken. Hoe meer informatie, hoe beter de aanbiedingen op de klant zullen afgesteld zijn.

 

Op MijnCoop zijn ook recepten te vinden en kunnen klanten online boodschappen bestellen, die kunnen thuisbezorgd worden als het gekozen filiaal beschikt over een bezorgdienst. In de eerste week hebben al 25.000 klanten zich geregistreerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.