Coop biedt persoonlijke aanbiedingen aan | RetailDetail

Coop biedt persoonlijke aanbiedingen aan

Coop biedt persoonlijke aanbiedingen aan

Supermarktketen Coop gaat houders van een klantenkaart persoonlijke aanbiedingen geven, als ze dat zelf wensen. Na succesvolle testen rolt de warenhuisgroep het systeem nu verder uit.

Hoe meer info, hoe persoonlijker het aanbod

Coop is de dienst al enkele weken aan het testen bij een klein aantal supermarkten en heeft nu besloten om het ook uit te rollen naar andere vestigingen. Dat bevestigt directeur winkeloperatie Maarten Ebben van Coop.

 

Elke klant van Coop krijgt een eigen webomgeving via MijnCoop. Daar kan hij of zij aanbiedingen en informatie vinden die niet te vinden zijn in de wekelijkse folder. Klanten moeten zich wel eerst registeren en kunnen daarbij aangeven hoeveel informatie Coop mag gebruiken. Hoe meer informatie, hoe beter de aanbiedingen op de klant zullen afgesteld zijn.

 

Op MijnCoop zijn ook recepten te vinden en kunnen klanten online boodschappen bestellen, die kunnen thuisbezorgd worden als het gekozen filiaal beschikt over een bezorgdienst. In de eerste week hebben al 25.000 klanten zich geregistreerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.