Coop bindt strijd aan met slecht prijsimago

Coop bindt strijd aan met slecht prijsimago

Supermarktketen Coop heeft deze week lokaal vierhonderd producten permanent in prijs verlaagd. Daarmee wil de keten de strijd aanbinden met zijn matige prijsimago bij consumenten.

Geen landelijke actie

"Dit doen we om de verschillende prijslijnen bij Coop naar elkaar toe te laten bewegen", zegt commercieel directeur Gerard Koning tegenover Levensmiddelenkrant. "Het is dan ook geen landelijke actie, maar een lokale. Veel Coop-winkels hanteren al het prijsniveau waar we nu met de overige winkels naar toe willen. Wij zullen hier dan ook geen landelijke ruchtbaarheid aan geven op radio of tv."

 

De Coop-voorman wil niet zeggen bij hoeveel Coop-supermarkten de prijzen zijn aangepast. Binnen het assortiment betreft het een mix van A-merk- en huismerkproducten. De komende weken worden meer prijzen verlaagd. Hoe lang de actie gaat duren, wil Koning ook niet kwijt. Wel meldt hij dat het "even duurt voordat de prijslijnen naar elkaar toe zijn gebracht". Voor de winkels gaat het spannend worden, verwacht hij. Coop is naar eigen zeggen niet duur, maar heeft wel bij veel consumenten dit imago.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Jumbo en La Place omhelzen blurring en elkaar

19/01/2018

Broodjes van La Place in de Jumbo-supermarkt, een mini-supermarkt in de La Place-wegrestaurants… Jumbo en La Place geloven dat de traditionele supermarkt verdwijnt en plaats ruimt voor blurring. Ze zien ook nog heel wat uitbreidingsmogelijkheden.

Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Back to top