Coop bindt strijd aan met slecht prijsimago

Coop bindt strijd aan met slecht prijsimago

Supermarktketen Coop heeft deze week lokaal vierhonderd producten permanent in prijs verlaagd. Daarmee wil de keten de strijd aanbinden met zijn matige prijsimago bij consumenten.

Geen landelijke actie

"Dit doen we om de verschillende prijslijnen bij Coop naar elkaar toe te laten bewegen", zegt commercieel directeur Gerard Koning tegenover Levensmiddelenkrant. "Het is dan ook geen landelijke actie, maar een lokale. Veel Coop-winkels hanteren al het prijsniveau waar we nu met de overige winkels naar toe willen. Wij zullen hier dan ook geen landelijke ruchtbaarheid aan geven op radio of tv."

 

De Coop-voorman wil niet zeggen bij hoeveel Coop-supermarkten de prijzen zijn aangepast. Binnen het assortiment betreft het een mix van A-merk- en huismerkproducten. De komende weken worden meer prijzen verlaagd. Hoe lang de actie gaat duren, wil Koning ook niet kwijt. Wel meldt hij dat het "even duurt voordat de prijslijnen naar elkaar toe zijn gebracht". Voor de winkels gaat het spannend worden, verwacht hij. Coop is naar eigen zeggen niet duur, maar heeft wel bij veel consumenten dit imago.

Tags: