Coop bindt strijd aan met slecht prijsimago

Coop bindt strijd aan met slecht prijsimago

Supermarktketen Coop heeft deze week lokaal vierhonderd producten permanent in prijs verlaagd. Daarmee wil de keten de strijd aanbinden met zijn matige prijsimago bij consumenten.

Geen landelijke actie

"Dit doen we om de verschillende prijslijnen bij Coop naar elkaar toe te laten bewegen", zegt commercieel directeur Gerard Koning tegenover Levensmiddelenkrant. "Het is dan ook geen landelijke actie, maar een lokale. Veel Coop-winkels hanteren al het prijsniveau waar we nu met de overige winkels naar toe willen. Wij zullen hier dan ook geen landelijke ruchtbaarheid aan geven op radio of tv."

 

De Coop-voorman wil niet zeggen bij hoeveel Coop-supermarkten de prijzen zijn aangepast. Binnen het assortiment betreft het een mix van A-merk- en huismerkproducten. De komende weken worden meer prijzen verlaagd. Hoe lang de actie gaat duren, wil Koning ook niet kwijt. Wel meldt hij dat het "even duurt voordat de prijslijnen naar elkaar toe zijn gebracht". Voor de winkels gaat het spannend worden, verwacht hij. Coop is naar eigen zeggen niet duur, maar heeft wel bij veel consumenten dit imago.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top