Coop bindt strijd aan met slecht prijsimago | RetailDetail

Coop bindt strijd aan met slecht prijsimago

Coop bindt strijd aan met slecht prijsimago

Supermarktketen Coop heeft deze week lokaal vierhonderd producten permanent in prijs verlaagd. Daarmee wil de keten de strijd aanbinden met zijn matige prijsimago bij consumenten.

Geen landelijke actie

"Dit doen we om de verschillende prijslijnen bij Coop naar elkaar toe te laten bewegen", zegt commercieel directeur Gerard Koning tegenover Levensmiddelenkrant. "Het is dan ook geen landelijke actie, maar een lokale. Veel Coop-winkels hanteren al het prijsniveau waar we nu met de overige winkels naar toe willen. Wij zullen hier dan ook geen landelijke ruchtbaarheid aan geven op radio of tv."

 

De Coop-voorman wil niet zeggen bij hoeveel Coop-supermarkten de prijzen zijn aangepast. Binnen het assortiment betreft het een mix van A-merk- en huismerkproducten. De komende weken worden meer prijzen verlaagd. Hoe lang de actie gaat duren, wil Koning ook niet kwijt. Wel meldt hij dat het "even duurt voordat de prijslijnen naar elkaar toe zijn gebracht". Voor de winkels gaat het spannend worden, verwacht hij. Coop is naar eigen zeggen niet duur, maar heeft wel bij veel consumenten dit imago.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.