Coop opende 250ste winkel | RetailDetail

Coop opende 250ste winkel

Coop opende 250ste winkel

Coop opende deze week zijn 250ste winkel in Nijmegen. De organisatie behaalde twee jaar geleden een marktaandeel van 3 procent en realiseerde eind vorig jaar een recordomzet van 1 miljard euro.

Negende Coop in Nijmegen

De nieuwe Coop is gevestigd in een voormalige Spar in de Symfoniestraat in Nijmegen. De winkel kreeg een volledig nieuwe indeling en inrichting met een focus op vers en Coop-styling.

 

 

Coop viert de opening van de 250e winkel in alle Coop-supermarkten in het land met twee weken lang twee dagaanbiedingen, die geldig zijn donderdag, vrijdag of zaterdag.

 

 

Coop is een zelfstandige coöperatie, die een pakket levensmiddelen en gerelateerde producten en diensten levert aan consumenten en ondernemersleden. Coop heeft landelijk 250 supermarkten, waarvan 43 procent als eigen filialen en 57 procent door zelfstandig ondernemers wordt gerund. In 2014 behaalde Coop een consumentenomzet van afgerond 1 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.