Coop verlaagt prijzen

Coop verlaagt prijzen

Eerder verlaagde Albert Heijn al de prijs van een boel producten, waarna de reactie van andere winkelketens, zoals Jumbo niet uitbleef. Nu volgt ook Coop hun voorbeeld en verlaagt het de vaste prijs van een hoop producten.

Zowel huismerken als A-merken

Eerder dit jaar verlaagde Coop al de prijzen van vele duizenden producten en nu start het in reactie op de ontwikkelingen in de sector de vierde ronde van prijsverlagingen. Die zullen van toepassing zijn op huismerken en A-merken. "Wij gaan mee met de markt. De prijsverlagingen waren al gepland, maar zijn nu naar voren gehaald.", stelt Gerard Koning, commercieel directeur van Coop in een persbericht.

 

Momenteel lijkt er in Nederland een nieuwe prijzenoorlog los te barsten. Het begon allemaal toen Albert Heijn iets meer dan een week geleden de prijsdaling bij duizenden producten aankondigde. Al snel volgde Jumbo met een nieuwe campagne, waarbij het zijn laagsteprijsgarantie in de verf zette. De vraag is nu hoe ver deze prijzenoorlog gaat gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top