Coop verlaagt prijzen | RetailDetail

Coop verlaagt prijzen

Coop verlaagt prijzen

Eerder verlaagde Albert Heijn al de prijs van een boel producten, waarna de reactie van andere winkelketens, zoals Jumbo niet uitbleef. Nu volgt ook Coop hun voorbeeld en verlaagt het de vaste prijs van een hoop producten.

Zowel huismerken als A-merken

Eerder dit jaar verlaagde Coop al de prijzen van vele duizenden producten en nu start het in reactie op de ontwikkelingen in de sector de vierde ronde van prijsverlagingen. Die zullen van toepassing zijn op huismerken en A-merken. "Wij gaan mee met de markt. De prijsverlagingen waren al gepland, maar zijn nu naar voren gehaald.", stelt Gerard Koning, commercieel directeur van Coop in een persbericht.

 

Momenteel lijkt er in Nederland een nieuwe prijzenoorlog los te barsten. Het begon allemaal toen Albert Heijn iets meer dan een week geleden de prijsdaling bij duizenden producten aankondigde. Al snel volgde Jumbo met een nieuwe campagne, waarbij het zijn laagsteprijsgarantie in de verf zette. De vraag is nu hoe ver deze prijzenoorlog gaat gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.