Coop verlaagt prijzen

Coop verlaagt prijzen

Eerder verlaagde Albert Heijn al de prijs van een boel producten, waarna de reactie van andere winkelketens, zoals Jumbo niet uitbleef. Nu volgt ook Coop hun voorbeeld en verlaagt het de vaste prijs van een hoop producten.

Zowel huismerken als A-merken

Eerder dit jaar verlaagde Coop al de prijzen van vele duizenden producten en nu start het in reactie op de ontwikkelingen in de sector de vierde ronde van prijsverlagingen. Die zullen van toepassing zijn op huismerken en A-merken. "Wij gaan mee met de markt. De prijsverlagingen waren al gepland, maar zijn nu naar voren gehaald.", stelt Gerard Koning, commercieel directeur van Coop in een persbericht.

 

Momenteel lijkt er in Nederland een nieuwe prijzenoorlog los te barsten. Het begon allemaal toen Albert Heijn iets meer dan een week geleden de prijsdaling bij duizenden producten aankondigde. Al snel volgde Jumbo met een nieuwe campagne, waarbij het zijn laagsteprijsgarantie in de verf zette. De vraag is nu hoe ver deze prijzenoorlog gaat gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Back to top