Coop verlaagt prijzen

Coop verlaagt prijzen

Eerder verlaagde Albert Heijn al de prijs van een boel producten, waarna de reactie van andere winkelketens, zoals Jumbo niet uitbleef. Nu volgt ook Coop hun voorbeeld en verlaagt het de vaste prijs van een hoop producten.

Zowel huismerken als A-merken

Eerder dit jaar verlaagde Coop al de prijzen van vele duizenden producten en nu start het in reactie op de ontwikkelingen in de sector de vierde ronde van prijsverlagingen. Die zullen van toepassing zijn op huismerken en A-merken. "Wij gaan mee met de markt. De prijsverlagingen waren al gepland, maar zijn nu naar voren gehaald.", stelt Gerard Koning, commercieel directeur van Coop in een persbericht.

 

Momenteel lijkt er in Nederland een nieuwe prijzenoorlog los te barsten. Het begon allemaal toen Albert Heijn iets meer dan een week geleden de prijsdaling bij duizenden producten aankondigde. Al snel volgde Jumbo met een nieuwe campagne, waarbij het zijn laagsteprijsgarantie in de verf zette. De vraag is nu hoe ver deze prijzenoorlog gaat gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top