Coop ziet consumentenomzet stijgen in 2015 | RetailDetail

Coop ziet consumentenomzet stijgen in 2015

Coop ziet consumentenomzet stijgen in 2015

Supermarktketen Coop heeft in 2015 een omzetstijging gekend van 7,5 procent ten opzichte van een jaar eerder. Die stijging was voor een groot stuk te danken aan de opening van 13 extra winkels in 2015.

"Marktgroei overtroffen"

De totale omzet van Coop steeg in 2015 met 76 miljoen, van 1,007 miljard euro naar 1,083 miljard euro. Coop profiteerde daarbij wel van een extra omzetweek in 2015. Ook het aantal winkels groeide aan van 241 filialen naar 254 eind 2015. De 250e vestiging van de keten werd eind november geopend.


"Coop heeft de marktgroei ruimschoots overtroffen. We investeerden in 2015 opnieuw flink in onze winkels. We voegden een groot aantal nieuwe supermarkten toe en passeerden de grens van de 250e winkel. Ook moderniseerden we tientallen winkels en werd bij alle filialen en veel ondernemers de afdeling groenten en fruit vernieuwd", zegt de keten in een persbericht.

 

"De investeringen in onze winkels blijken succesvol in zowel klantwaardering, besteding en rendement. Coop introduceerde daarnaast eind 2015 een nieuw stadsconcept Coop Vandaag in drie winkels. Deze drie winkels in Rotterdam worden enthousiast ontvangen. In 2016 groeit Coop verder door en vieren we ons 125 jarige jubileum, waarover later dit jaar meer", klinkt het nog.


De volledige jaarcijfers van Coop worden bekend gemaakt op 21 april 2016.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.