Coop ziet consumentenomzet stijgen in 2015 | RetailDetail

Coop ziet consumentenomzet stijgen in 2015

Coop ziet consumentenomzet stijgen in 2015

Supermarktketen Coop heeft in 2015 een omzetstijging gekend van 7,5 procent ten opzichte van een jaar eerder. Die stijging was voor een groot stuk te danken aan de opening van 13 extra winkels in 2015.

"Marktgroei overtroffen"

De totale omzet van Coop steeg in 2015 met 76 miljoen, van 1,007 miljard euro naar 1,083 miljard euro. Coop profiteerde daarbij wel van een extra omzetweek in 2015. Ook het aantal winkels groeide aan van 241 filialen naar 254 eind 2015. De 250e vestiging van de keten werd eind november geopend.


"Coop heeft de marktgroei ruimschoots overtroffen. We investeerden in 2015 opnieuw flink in onze winkels. We voegden een groot aantal nieuwe supermarkten toe en passeerden de grens van de 250e winkel. Ook moderniseerden we tientallen winkels en werd bij alle filialen en veel ondernemers de afdeling groenten en fruit vernieuwd", zegt de keten in een persbericht.

 

"De investeringen in onze winkels blijken succesvol in zowel klantwaardering, besteding en rendement. Coop introduceerde daarnaast eind 2015 een nieuw stadsconcept Coop Vandaag in drie winkels. Deze drie winkels in Rotterdam worden enthousiast ontvangen. In 2016 groeit Coop verder door en vieren we ons 125 jarige jubileum, waarover later dit jaar meer", klinkt het nog.


De volledige jaarcijfers van Coop worden bekend gemaakt op 21 april 2016.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.