CRU Overijse opent eethuis Cuit | RetailDetail

CRU Overijse opent eethuis Cuit

CRU Overijse opent eethuis Cuit

CRU Overijse, de versmarkt van Colruyt Group, breidt uit. Naast de tien bestaande metiers krijgt de winkel er vanaf vandaag een elfde metier bij: een eethuis.

 

Eerlijke producten

Het nieuwe eethuis krijgt de naam Cuit, gekozen na een brainstorm met klanten. Cuit bereidt de producten van de versmarkt volgens de visie van CRU: kwaliteitsvolle, eerlijke producten in hun meest pure en onbewerkte vorm.

 

“We werken met componenten in plaats van een klassieke menukaart, vertelt Martijn Soen, één van de drijvende krachten achter CRU. “Zo kan je bijvoorbeeld een eenvoudig stuk vlees bestellen, zonder extra’s, zonder sauzen of marinades, maar perfect gebakken en van de best mogelijke kwaliteit. Je zal op de kaart ook groenten, vis en andere producten vinden.”

 

Ontbijt, lunch of apero

CRU koos voor een semi-zelfbedieningsconcept: klanten bestellen aan de toog, rekenen daar af en krijgen een nummertje. Wanneer de bestelling klaar is, wordt dat nummer afgeroepen en kan je je bestelling ophalen. Afruimen doen de Cuit-medewerkers.

 

De eerste Cuit opent op vrijdag 29 juli de deuren. Het eethuis volgt de openingsuren van de markt: van 11.30 tot 18.30 uur op weekdagen, van 9 tot 18.30 uur op vrijdagen, weekenddagen en feestdagen. Klanten kunnen er elke dag doorlopend terecht voor lunch of apero. Van vrijdag tot zondag is er, gezien het vroegere openingsuur, ook ontbijt. De aangeboden producten evolueren doorheen de dag. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.