Curator: “Veel interesse in Bilder & De Clercq” | RetailDetail

Curator: “Veel interesse in Bilder & De Clercq”

Curator: “Veel interesse in Bilder & De Clercq”

Volgens curator Paul van den Bergh is er flink wat interesse in Bilder & De Clercq, de Amsterdamse innovatieve maaltijdenwinkel die eergisteren failliet verklaard werd.

Doorstart blijft mogelijk

Na een week vol tegenstrijdige berichten - eerst werd melding gemaakt van een faillissement, later bleek het om een tijdelijke sluiting te gaan - is Bilder & De Clercq eergisteren dan toch failliet verklaard. De maaltijdenwinkel, die in 2013 de deuren opende op de hoek van de Bilderdijkstraat en de De Clercqstraat, was in geldproblemen gekomen door schulden van de eind mei gesloten tweede vestiging op de Ceintuurbaan.

 

Toch blijft curator Paul van den Berg, die het faillissement van de winkel afhandelt, hoopvol gestemd dat een doorstart mogelijk is. "Er zijn meerdere partijen die geloven in het concept van Bilder & De Clercq en dit vervolg willen geven", zegt hij bij de collega's van Distrifood. "Maar hoe concreet deze interesse is, is op dit moment nog niet duidelijk. Ik verwacht dat binnen twee tot drie weken duidelijkheid komt over een doorstart."

 

De curator wil er in elk geval vaart achter zetten: "Het moet ook niet te lang duren, de winkel is natuurlijk alweer ruim een week dicht." In afwachting wordt de website alvast "in retentie" gehouden, zoals dat heet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.