Délifrance spreekt met Jumbo of Albert Heijn | RetailDetail

Délifrance spreekt met Jumbo of Albert Heijn

Délifrance spreekt met Jumbo of Albert Heijn

Délifrance zou in gesprek zijn met Jumbo of Albert Heijn om een concept met de naam Délifrance naar de supermarkten te brengen. De foodserviceketen wil zo verder uitbreiden in Nederland, waar ze nu al 175 filialen heeft.

Oude ambitie volbrengen

Het Franse bedrijf, dat vooral brood, patisserie en traiteur verkoopt, heeft grote plannen binnen de wereld van de supermarkten. Délifrance werkt uitsluitende met franchisers en is op die manier al aanwezig in tientallen shops bij Esso-tankstations en in een aantal winkels van cafetariaketen Kwalitaria.

 

In Breskens en in Rockanje is er ook al enkele jaren een Délifrance in de plaatselijke PLUS. Bij de opening van die twee filialen was er al sprake van een grote uitrol bij supermarkten, maar daar werd toen niets mee gedaan. Nu wil Délifrance die ambitie toch volbrengen.

 

"In gesprek met één van de twee grootste ketens"

Daarbij denkt Délifrance niet aan een foodservicemodule midden in een supermarkt. Eric van Beers, sales manager foodservice en bakkerij Délifrance, gelooft niet dat klanten daarvoor speciaal een winkel zullen binnengaan. "Wij zien daarom kansen voor een traiteurachtig concept direct aan de voorkant van de supermarkt, waar mensen elk moment van de dag kunnen eten en producten voor to-go en thuisgebruik kunnen kopen."

 

"Ook de avondmaaltijd is erg interessant. We zijn inmiddels in gesprek met één van de twee grootste supermarktketens. Meer kan ik er nog niet over zeggen", zegt Van Beers aan Levensmiddelenkrant. In november komt er al een vestiging op het foodcourt van de Dirk van den Broek-supermarkt in Hoofddorp. "In deze vestiging gaan we waardevolle kengetallen verkrijgen voor dergelijke locaties", zegt Van Beers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.