Délifrance spreekt met Jumbo of Albert Heijn

Délifrance spreekt met Jumbo of Albert Heijn

Délifrance zou in gesprek zijn met Jumbo of Albert Heijn om een concept met de naam Délifrance naar de supermarkten te brengen. De foodserviceketen wil zo verder uitbreiden in Nederland, waar ze nu al 175 filialen heeft.

Oude ambitie volbrengen

Het Franse bedrijf, dat vooral brood, patisserie en traiteur verkoopt, heeft grote plannen binnen de wereld van de supermarkten. Délifrance werkt uitsluitende met franchisers en is op die manier al aanwezig in tientallen shops bij Esso-tankstations en in een aantal winkels van cafetariaketen Kwalitaria.

 

In Breskens en in Rockanje is er ook al enkele jaren een Délifrance in de plaatselijke PLUS. Bij de opening van die twee filialen was er al sprake van een grote uitrol bij supermarkten, maar daar werd toen niets mee gedaan. Nu wil Délifrance die ambitie toch volbrengen.

 

"In gesprek met één van de twee grootste ketens"

Daarbij denkt Délifrance niet aan een foodservicemodule midden in een supermarkt. Eric van Beers, sales manager foodservice en bakkerij Délifrance, gelooft niet dat klanten daarvoor speciaal een winkel zullen binnengaan. "Wij zien daarom kansen voor een traiteurachtig concept direct aan de voorkant van de supermarkt, waar mensen elk moment van de dag kunnen eten en producten voor to-go en thuisgebruik kunnen kopen."

 

"Ook de avondmaaltijd is erg interessant. We zijn inmiddels in gesprek met één van de twee grootste supermarktketens. Meer kan ik er nog niet over zeggen", zegt Van Beers aan Levensmiddelenkrant. In november komt er al een vestiging op het foodcourt van de Dirk van den Broek-supermarkt in Hoofddorp. "In deze vestiging gaan we waardevolle kengetallen verkrijgen voor dergelijke locaties", zegt Van Beers.

Tags: