Délifrance spreekt met Jumbo of Albert Heijn

Délifrance spreekt met Jumbo of Albert Heijn

Délifrance zou in gesprek zijn met Jumbo of Albert Heijn om een concept met de naam Délifrance naar de supermarkten te brengen. De foodserviceketen wil zo verder uitbreiden in Nederland, waar ze nu al 175 filialen heeft.

Oude ambitie volbrengen

Het Franse bedrijf, dat vooral brood, patisserie en traiteur verkoopt, heeft grote plannen binnen de wereld van de supermarkten. Délifrance werkt uitsluitende met franchisers en is op die manier al aanwezig in tientallen shops bij Esso-tankstations en in een aantal winkels van cafetariaketen Kwalitaria.

 

In Breskens en in Rockanje is er ook al enkele jaren een Délifrance in de plaatselijke PLUS. Bij de opening van die twee filialen was er al sprake van een grote uitrol bij supermarkten, maar daar werd toen niets mee gedaan. Nu wil Délifrance die ambitie toch volbrengen.

 

"In gesprek met één van de twee grootste ketens"

Daarbij denkt Délifrance niet aan een foodservicemodule midden in een supermarkt. Eric van Beers, sales manager foodservice en bakkerij Délifrance, gelooft niet dat klanten daarvoor speciaal een winkel zullen binnengaan. "Wij zien daarom kansen voor een traiteurachtig concept direct aan de voorkant van de supermarkt, waar mensen elk moment van de dag kunnen eten en producten voor to-go en thuisgebruik kunnen kopen."

 

"Ook de avondmaaltijd is erg interessant. We zijn inmiddels in gesprek met één van de twee grootste supermarktketens. Meer kan ik er nog niet over zeggen", zegt Van Beers aan Levensmiddelenkrant. In november komt er al een vestiging op het foodcourt van de Dirk van den Broek-supermarkt in Hoofddorp. "In deze vestiging gaan we waardevolle kengetallen verkrijgen voor dergelijke locaties", zegt Van Beers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top