Délifrance vervoegt het portfolio van FFC

Délifrance vervoegt het portfolio van FFC

Délifrance vervoegt het portfolio van FFC

De voorbereidingen voor de overname van Délifrance Benelux door het Nederlandse Franchise Friendly Concepts zijn in volle gang. Vanaf 1 april neemt de franchiseorganisatie de masterfranchise van de Franse broodjesketen in de Benelux in beheer.

 

Dienstverlening aan franchises

De overname werd goedgekeurd door de ondernemingsraad van FFC en is in volle voorbereiding. Délifrance is geen onbekende voor FFC: het bedrijf had voorheen reeds dertig Délifrance shop-in-shops bij Kwalitaria in beheer. Toch vraagt het heel wat voorbereiding om de franchises te leren kennen en in de toekomst bij te staan vanuit het hoofdkantoor in het Nederlandse Vianen, klinkt het in een persbericht.

 

“We hebben al meerdere gesprekken gevoerd met de franchiseraad en een groot aantal ondernemers bezocht," vertelt algemeen directeur Bas Holshuijsen: "Ondernemers zien de meerwaarde van onze dienstverlening, het is nu aan ons om de verwachtingen waar te maken."

 

Délifrance werd in 1978 opgericht en gaat prat op zijn ambachtelijke, typisch Franse bakkersproducten die het aan de man brengt in de eigen bakkerijwinkels, bij retailers, benzinestations en franchises. Het bakkersbedrijf is actief in meer dan vijftig landen op vijf continenten en is in handen van Grands Moulins de Paris, een belangrijk Frans meelbedrijf dat alle meel levert die gebruikt wordt door Délifrance.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.