Délifrance wil ook avondklanten inpalmen | RetailDetail

Délifrance wil ook avondklanten inpalmen

Délifrance wil ook avondklanten inpalmen

Délifrance wil in de toekomst proberen om ook meer klanten te trekken tijdens de avond. Momenteel staat de keten vooral sterk tijdens het ontbijt en de lunch, maar daar wil de keten nu ook de derde maaltijd van de dag aan toevoegen. Een groei van het aantal filialen is daarbij momenteel geen prioriteit.

Module voor avondeten

Sales manager foodservice Eric van Beers deed de plannen uit de doeken tijdens het eerste Délifrance Petrol Event voor ondernemers van tankstations: "Délifrance heeft zich vooral ten doel gesteld om samen met de ondernemers het optimale rendement uit bestaande winkels te vergroten".

 

De grootste vernieuwing op dat vlak moet komen van een nieuwe module die Délifrance sterker moet maken op vlak van avondeten. "We gaan dit jaar nog een module testen voor avondeten in de restaurants", aldus Van Beers. "Met de opgedane kennis kunnen we volgend jaar wellicht ook in de corners aan de slag."

 

Met die corners heeft Délifrance ook grote plannen: de keten wil meer aanwezig zijn in supermarkten en zou daarvoor momenteel al in gesprek zijn met een grote partij in Nederland. Délifrance wil graag een soort traiteur uitbouwen aan het begin van supermarkten, omdat het niet gelooft dat klanten daarvoor speciaal een winkel willen binnengaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.