Délifrance wil ook avondklanten inpalmen | RetailDetail

Délifrance wil ook avondklanten inpalmen

Délifrance wil ook avondklanten inpalmen

Délifrance wil in de toekomst proberen om ook meer klanten te trekken tijdens de avond. Momenteel staat de keten vooral sterk tijdens het ontbijt en de lunch, maar daar wil de keten nu ook de derde maaltijd van de dag aan toevoegen. Een groei van het aantal filialen is daarbij momenteel geen prioriteit.

Module voor avondeten

Sales manager foodservice Eric van Beers deed de plannen uit de doeken tijdens het eerste Délifrance Petrol Event voor ondernemers van tankstations: "Délifrance heeft zich vooral ten doel gesteld om samen met de ondernemers het optimale rendement uit bestaande winkels te vergroten".

 

De grootste vernieuwing op dat vlak moet komen van een nieuwe module die Délifrance sterker moet maken op vlak van avondeten. "We gaan dit jaar nog een module testen voor avondeten in de restaurants", aldus Van Beers. "Met de opgedane kennis kunnen we volgend jaar wellicht ook in de corners aan de slag."

 

Met die corners heeft Délifrance ook grote plannen: de keten wil meer aanwezig zijn in supermarkten en zou daarvoor momenteel al in gesprek zijn met een grote partij in Nederland. Délifrance wil graag een soort traiteur uitbouwen aan het begin van supermarkten, omdat het niet gelooft dat klanten daarvoor speciaal een winkel willen binnengaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.