Danone investeert 240 miljoen in nieuwe Nederlandse fabriek | RetailDetail

Danone investeert 240 miljoen in nieuwe Nederlandse fabriek

Danone investeert 240 miljoen in nieuwe Nederlandse fabriek

De Franse voedingsgigant Danone investeert 240 miljoen euro in de bouw van een nieuwe fabriek voor babyvoeding. Die komt in het Nederlandse Cuijk. In de fabriek zal zowel babymelkpoeder als voeding voor vroeggeborenen worden geproduceerd.

Nutrilon en Aptamil

240 miljoen euro, zoveel zal de nieuwe fabriek kosten, die ten laatste eind 2017 babymelkpoeder moet produceren van merken als Nutrilon en Aptamil, en dat voor ruim 80 landen. Danone heeft nu al een productiefaciliteit in Cuijk - die wordt gesloten zodra de nieuwe fabriek volledig operationeel is - en wil door extra automatisering de productie verdubbelen. Nooit eerder pompte Danone in één keer zoveel geld in een uitbreiding van haar productiecapaciteit in Europa.

 

De investering is broodnodig om aan de toenemende vraag naar babymelkpoeder uit vooral China te kunnen voldoen. Dat land kampt nog altijd met de naweeën van een grootscheeps voedselschandaal, waarbij in 2008 tienduizenden baby's ziek werden na het drinken van met melamine vergiftigde babymelk 'made in China'. Eerder had Danone om die reden ook al de productie van babyvoeding in Ierland en Duitsland sterk verhoogd.

 

Daarnaast zal in de nieuwe fabriek in het Brabantse Cuijk ook nog speciale voeding gemaakt worden voor te vroeg geboren baby's en voor kinderen met allergieën. Ook die markt is in volle groei, aldus Danone.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.