Danone investeert 240 miljoen in nieuwe Nederlandse fabriek | RetailDetail

Danone investeert 240 miljoen in nieuwe Nederlandse fabriek

Danone investeert 240 miljoen in nieuwe Nederlandse fabriek

De Franse voedingsgigant Danone investeert 240 miljoen euro in de bouw van een nieuwe fabriek voor babyvoeding. Die komt in het Nederlandse Cuijk. In de fabriek zal zowel babymelkpoeder als voeding voor vroeggeborenen worden geproduceerd.

Nutrilon en Aptamil

240 miljoen euro, zoveel zal de nieuwe fabriek kosten, die ten laatste eind 2017 babymelkpoeder moet produceren van merken als Nutrilon en Aptamil, en dat voor ruim 80 landen. Danone heeft nu al een productiefaciliteit in Cuijk - die wordt gesloten zodra de nieuwe fabriek volledig operationeel is - en wil door extra automatisering de productie verdubbelen. Nooit eerder pompte Danone in één keer zoveel geld in een uitbreiding van haar productiecapaciteit in Europa.

 

De investering is broodnodig om aan de toenemende vraag naar babymelkpoeder uit vooral China te kunnen voldoen. Dat land kampt nog altijd met de naweeën van een grootscheeps voedselschandaal, waarbij in 2008 tienduizenden baby's ziek werden na het drinken van met melamine vergiftigde babymelk 'made in China'. Eerder had Danone om die reden ook al de productie van babyvoeding in Ierland en Duitsland sterk verhoogd.

 

Daarnaast zal in de nieuwe fabriek in het Brabantse Cuijk ook nog speciale voeding gemaakt worden voor te vroeg geboren baby's en voor kinderen met allergieën. Ook die markt is in volle groei, aldus Danone.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.