Danone koopt 40% van ‘Michel et Augustin’ | RetailDetail

Danone koopt 40% van ‘Michel et Augustin’

Danone koopt 40% van ‘Michel et Augustin’

Voedingsreus Danone heeft een minderheidsparticipatie gekocht in het Franse koekjes- en yoghurtbedrijf Michel et Augustin. Dat versierde begin dit jaar nog een megacontract om koekjes te leveren aan de 7.624 vestigingen van Starbucks Café.

Touwtjes in handen houden

Met deze participatie ‑ die op termijn moet uitmonden in een volledige overname, zo klinkt het bij Danone ‑ versterkt de Franse voedingsreus zijn imago van producent en verkoper van gezonde kwaliteitsproducten. Voor Augustin Paluel-Marmont, die het bedrijf in 2004 samen met Michel de Rovira oprichtte, is de samenwerking met Danone een “logische stap” die de internationale groei van het bedrijf moet versnellen. Beide oprichters houden trouwens de operationele touwtjes in handen.

 

Verkoper van dienst is Artemis, de familiale holding van François Pinault. Die nam drie jaar geleden de controle van Michel et Augustin en betaalde naar verluidt zo’n twintig miljoen euro voor 70% van de aandelen. Na de deal met Danone heeft Artemis nog 35% van het bedrijf in handen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.