Danone koopt 40% van ‘Michel et Augustin’

Danone koopt 40% van ‘Michel et Augustin’

Voedingsreus Danone heeft een minderheidsparticipatie gekocht in het Franse koekjes- en yoghurtbedrijf Michel et Augustin. Dat versierde begin dit jaar nog een megacontract om koekjes te leveren aan de 7.624 vestigingen van Starbucks Café.

Touwtjes in handen houden

Met deze participatie ‑ die op termijn moet uitmonden in een volledige overname, zo klinkt het bij Danone ‑ versterkt de Franse voedingsreus zijn imago van producent en verkoper van gezonde kwaliteitsproducten. Voor Augustin Paluel-Marmont, die het bedrijf in 2004 samen met Michel de Rovira oprichtte, is de samenwerking met Danone een “logische stap” die de internationale groei van het bedrijf moet versnellen. Beide oprichters houden trouwens de operationele touwtjes in handen.

 

Verkoper van dienst is Artemis, de familiale holding van François Pinault. Die nam drie jaar geleden de controle van Michel et Augustin en betaalde naar verluidt zo’n twintig miljoen euro voor 70% van de aandelen. Na de deal met Danone heeft Artemis nog 35% van het bedrijf in handen.