Danone lijft Happy Family in | RetailDetail

Danone lijft Happy Family in

Danone lijft Happy Family in

Het Franse levensmiddelenconcern Danone lijft de Amerikaanse babyvoedingsproducent Happy Family in. Het wil daarmee zijn poot kindervoeding versterken, die vorig jaar al goed was voor meer dan twintig procent van de totale omzet van het concern.

Vierde speler op VS-markt

Danone wil de transactie in de komende maanden afronden, maar die moet nog worden voorgelegd aan de autoriteiten. Een overnamebedrag wordt niet vrijgegeven, maar volgens The Wall Street Journal loopt het in de honderden miljoenen dollars. Danone koopt daarmee 92% van de aandelen over.

 

Happy Family werd opgericht in 2006 door de nu 36-jarige Shazi Visram en is gespecialiseerd in de productie van biologische babyvoeding. Met een omzet van zowat zestig miljoen dollar (een kleine vijftig miljoen euro) zou het in de VS een marktaandeel van zowat 4 procent hebben, goed voor een vierde plaats op die markt.

 

Happy family moet groeien

De overname door Danone moet Happy Family een sterke groei-impuls geven. Vooral op het vlak van onderzoek en ontwikkeling en op het vlak van distributie kan de Franse groep het Amerikaanse merk helpen een tandje groter te schakelen.

 

Voor 2013 verwacht Happy Family alvast een sterke stijging van het verkoopcijfer. De vooruitgang van het gamma is toe te schrijven aan de combinatie van aandacht voor gezonde voeding en gebruiksgemak.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.