Danone lijft Happy Family in | RetailDetail

Danone lijft Happy Family in

Danone lijft Happy Family in

Het Franse levensmiddelenconcern Danone lijft de Amerikaanse babyvoedingsproducent Happy Family in. Het wil daarmee zijn poot kindervoeding versterken, die vorig jaar al goed was voor meer dan twintig procent van de totale omzet van het concern.

Vierde speler op VS-markt

Danone wil de transactie in de komende maanden afronden, maar die moet nog worden voorgelegd aan de autoriteiten. Een overnamebedrag wordt niet vrijgegeven, maar volgens The Wall Street Journal loopt het in de honderden miljoenen dollars. Danone koopt daarmee 92% van de aandelen over.

 

Happy Family werd opgericht in 2006 door de nu 36-jarige Shazi Visram en is gespecialiseerd in de productie van biologische babyvoeding. Met een omzet van zowat zestig miljoen dollar (een kleine vijftig miljoen euro) zou het in de VS een marktaandeel van zowat 4 procent hebben, goed voor een vierde plaats op die markt.

 

Happy family moet groeien

De overname door Danone moet Happy Family een sterke groei-impuls geven. Vooral op het vlak van onderzoek en ontwikkeling en op het vlak van distributie kan de Franse groep het Amerikaanse merk helpen een tandje groter te schakelen.

 

Voor 2013 verwacht Happy Family alvast een sterke stijging van het verkoopcijfer. De vooruitgang van het gamma is toe te schrijven aan de combinatie van aandacht voor gezonde voeding en gebruiksgemak.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.