Danone verhoogt winstverwachting | RetailDetail

Danone verhoogt winstverwachting

Danone verhoogt winstverwachting

Voedingsproducent Danone verwacht dat de operationele marge dit jaar hoger zal zijn dan eerst was voorspeld. Voor dit jaar mikt Danone ook op een omzetstijging van 3 tot 5%.

Sterke groei in opkomende markten

Bij eerdere uitspraken ging Danone uit van een “solide verbetering” van de operationele marge, maar nu mikt het op een verbetering met 50 tot 60 basispunten. De positieve kijk op de zaken komt er omdat Danone sneller dan verwacht groeit in opkomende markten, voornamelijk in China. “We blijven dit jaar de kracht van onze bedrijfsmodel verbeteren door middelen gedisciplineerd aan te wenden en kosten te besparen”, stelde financieel directeur Cécile Cabanis volgens het FD.

 

Ook de doelstellingen voor 2020 zijn nog steeds binnen bereik: Danone mikt de komende jaren op een “sterke, winstgevende en duurzame groei”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.