Danone verkoopt zelf Nederlandse Nutrilon in China | RetailDetail

Danone verkoopt zelf Nederlandse Nutrilon in China

Danone verkoopt zelf Nederlandse Nutrilon in China

Danone heeft besloten om zelf Nutrilon met een Nederlands etiket in China aan te bieden via het online platform Tmall. Zo hoopt het tegemoet te komen aan de nog altijd hoge vraag uit China na een eerder voedingsschandaal.

Geen primeur

Sinds dat schandaal wordt Nutrilon in grote aantallen gekocht in de Nederlandse supermarkten, waarna ze naar China worden verscheept en daar tegen een veel hogere prijs verkocht. Dat zorgde eerder al voor tekorten in de Nederlandse supermarkten, waardoor die maatregelen moesten nemen. Een aantal ketens verbiedt zo om meer dan twee stuks van de babyvoeding aan te kopen.

 

Eind vorig jaar voerde Danone ook al de productie van Nutrilon verder op, om  te voorkomen dat de winkelschappen leeg bleven. Omwille van de vraag in China is de productie ondertussen al met 90 miljoen extra pakken per jaar uitgebreid. Nu gaat het dus zelf online verkopen in China.

 

De verkoop van Nutrilon op Tmall is geen primeur, want het product wordt er ook al aangeboden door Albert Heijn, dat sinds oktober vorig jaar een eigen webshop heeft op het platform van Alibaba. Daar biedt het typisch Nederlandse producten aan, waaronder dus de babyvoeding van Nutrilon.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.