Danone verwacht moeilijk 2015 | RetailDetail

Danone verwacht moeilijk 2015

Danone verwacht moeilijk 2015

De Franse zuivelproducent Danone verwacht dat er in 2015 minder omzet zal gemaakt worden dan in 2014. Vorig jaar groeide de omzet nog aan met een kleine vijf procent, al viel de winst dan weer wel flink terug.

Wisselkoersschommelingen

Danone haalde in 2014 een omzet van 21,1 miljard euro, wat een stijging was van 4,7 procent ten opzichte van een jaar eerder. De gerapporteerde winst daalde echter met maar liefst 20 procent naar 1,1 miljard euro, wat te wijten was aan slechte wisselkoersen en de nog steeds slabakkende Europese economie.

 

Danone verwacht dat die effecten ook in 2015 hun impact zullen hebben op de omzet en dat de gerapporteerde omzet daardoor lager zal uitvallen dan in 2014. Zonder externe factoren voorspelt Danone een groei van 4 tot 5 procent.

 

"Danone verwacht dat de economische omstandigheden in het algemeen moeilijk en onstabiel zullen blijven, met fragiele en zelfs deflationaire consumententrends in Europa, opkomende markten die ondermijnd worden door volatiele wisselkoersen en moeilijkheden die specifiek zijn voor enkele grote markten", citeert De Tijd uit een persbericht.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.