Danone wijzigt managementstructuur | RetailDetail

Danone wijzigt managementstructuur

Danone wijzigt managementstructuur
Shutterstock

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Transparant

Faber is al sinds 2014 CEO bij het Franse zuivelbedrijf en zal die functie vanaf 1 december 2017 dus combineren met die van voorzitter van de raad van bestuur. Dat heeft diezelfde raad van bestuur unaniem beslist. Hij volgt Franck Riboud op als voorzitter, die erevoorzitter wordt en ook in functie zal blijven als directeur en lid van het strategisch comité. Benoît Potier, momenteel al directeur binnen Danone, volgt dan weer Riboud op als voorzitter van dat strategisch comité.

 

“Het samenbrengen van de rollen van voorzitter en CEO creëert een directe brug tussen de raad van bestuur en het management, die ervoor zal zorgen dat het bedrijf zijn strategie kan blijven uitvoeren, dat het met één stem kan spreken en dat het beslissingen op een vlotte en transparante manier kan nemen”, zegt Riboud.

 

Een trapje lager wordt ook het uitvoerend comité aangepakt: dat bestaat voortaan uit vijf personen die elk de leiding hebben over een tak van het bedrijf en rechtstreeks rapporteren aan CEO Emmanuel Faber.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.