De Appelaere trekt exportkaart | RetailDetail

De Appelaere trekt exportkaart

De Appelaere trekt exportkaart

De Zeeuws-Vlaamse producent van natuurlijk vruchtensap De Appelaere wil zijn export verruimen. Na België en Denemarken komen Spanje, Engeland en de Antillen in het vizier.

Inspelen op vraag naar gezonde voeding

De Appelaere bestaat nu twintig jaar: Henk Tazelaar startte ermee in 1995. Tien jaar later volgde ook de Perelaere en nog eens twee jaar later zag de Sinaasappelaere het levenslicht.

 

De Appelaere produceert 100% natuurlijk appelsap, dus zonder toevoegingen en conserveringsmiddelen. Ook bij De Perelaere en De Sinaasappelaere gaat het om respectievelijk puur perensap en zuiver sinaasappelsap. De producten zijn verkrijgbaar in supermarkten en horecazaken door heel Nederland.

 

Het bedrijf kijkt nu voor nieuwe expansie vooral naar het buitenland. “In landen als Engeland en Spanje is veel vraag naar gezonde, duurzame sappen van hoge kwaliteit. Hetzelfde geldt op de Antillen”, zegt mede-eigenaar Janine Tazelaar. De Appelaere is vandaag nog steeds in handen van Henk Tazelaar en zijn dochters Carin en Janine.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.