De Bijenkorf lanceert Food Stories | RetailDetail

De Bijenkorf lanceert eigen 'voedsellijn met verhaal'

De Bijenkorf lanceert eigen 'voedsellijn met verhaal'

De Bijenkorf lanceert Food Stories, een nieuwe lijn met honing, thee, koffie, olie, azijn, jam, koekjes, champagne, wijn en bier die bestaat uit ambachtelijke producten met een verhaal. Het assortiment wordt de komende tijd verder uitgebreid.

Met een verhaal

Enkele producten uit de lijn zijn de biologische honing afkomstig van de Zorgimkerij en de jams die op het landgoed Mariënwaerdt worden gemaakt. De vier soorten jam zijn bereid volgens familierecept met biologisch fruit en bloemen uit de boomgaard en moestuin van het landgoed. De ambachtelijke koekjes voor de nieuwe lijn komen uit de Meesterbanketbakkerij van de Bijenkorf. King B Bier is een exclusief ontwikkeld honingbier op basis van koolzaadhoning.

 

De Bijenkorf vervolgt met de toevoeging van Food Stories aan het foodassortiment haar streven naar exclusiviteit en luxen, dat al gunstig uitpakte voor de omzet van de warenhuisketen. De lijn met ruim dertig producten is te koop in alle vestigingen van de Bijenkorf en kan online worden besteld via deBijenkorf.nl. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.