De Bijenkorf lanceert Food Stories | RetailDetail

De Bijenkorf lanceert eigen 'voedsellijn met verhaal'

De Bijenkorf lanceert eigen 'voedsellijn met verhaal'

De Bijenkorf lanceert Food Stories, een nieuwe lijn met honing, thee, koffie, olie, azijn, jam, koekjes, champagne, wijn en bier die bestaat uit ambachtelijke producten met een verhaal. Het assortiment wordt de komende tijd verder uitgebreid.

Met een verhaal

Enkele producten uit de lijn zijn de biologische honing afkomstig van de Zorgimkerij en de jams die op het landgoed Mariënwaerdt worden gemaakt. De vier soorten jam zijn bereid volgens familierecept met biologisch fruit en bloemen uit de boomgaard en moestuin van het landgoed. De ambachtelijke koekjes voor de nieuwe lijn komen uit de Meesterbanketbakkerij van de Bijenkorf. King B Bier is een exclusief ontwikkeld honingbier op basis van koolzaadhoning.

 

De Bijenkorf vervolgt met de toevoeging van Food Stories aan het foodassortiment haar streven naar exclusiviteit en luxen, dat al gunstig uitpakte voor de omzet van de warenhuisketen. De lijn met ruim dertig producten is te koop in alle vestigingen van de Bijenkorf en kan online worden besteld via deBijenkorf.nl. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.