De Criée heeft opnieuw de deuren geopend | RetailDetail

De Criée heeft opnieuw de deuren geopend

De Criée heeft opnieuw de deuren geopend

Markthal De Criée aan de Van Wesenbekestraat in Antwerpen heeft opnieuw de deuren geopend na een grondige renovatie. In De Criée, waar eerder een Spar te vinden was, opent ook een nieuwe vestiging van AD Delhaize.

Supermarkt van de toekomst

De Criée is veertien dagen gesloten geweest om de nodige vernieuwingen door te voeren. Daarbij werd de winkeloppervlakte stevig uitgebreid en hebben ook de beenhouwers een toog van 66 meter gekregen. Manager David Magnus noemt De Criée bij ATV “de supermarkt van de toekomst”, waar klanten alles kunnen vinden wat ze nodig hebben. Vooral op vlak van vlees en bereide maaltijden biedt de markthal een uitgebreid aanbod.

 

“Wij willen niets verstoppen. Alle klanten die binnenkomen kunnen zien wat er gebeurt met het vlees, met de sushi”, aldus Magnus. “Boven zijn dan de ateliers van de beenhouwers achter glas, zodat de mensen kunnen zien wat er gebeurt. Wij hebben dan ook niets te verbergen.” Op termijn moet er op de eerste verdieping nog een degustatieruimte komen.

 

“Levensdroom”

"De opening van Versmarkt Criée is voor mij een levensdroom die in vervulling gaat. Een winkel met alleen maar topproducten in het hartje van Antwerpen, dichtbij de mensen”, zegt uitbater Achiel De Witte. 

 

Naast vlees en sushi is er in De Criée ook een groot assortiment groenten en fruit te vinden, dat wordt verzorgd door de nieuwe vestiging van AD Delhaize. Die heeft een oppervlakte van 1.400 m², en biedt 16.000 producten aan. Daarbij valt vooral de grote afdeling groenten en fruit aan de ingang van de winkel op.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.