De Criée heeft opnieuw de deuren geopend | RetailDetail

De Criée heeft opnieuw de deuren geopend

De Criée heeft opnieuw de deuren geopend

Markthal De Criée aan de Van Wesenbekestraat in Antwerpen heeft opnieuw de deuren geopend na een grondige renovatie. In De Criée, waar eerder een Spar te vinden was, opent ook een nieuwe vestiging van AD Delhaize.

Supermarkt van de toekomst

De Criée is veertien dagen gesloten geweest om de nodige vernieuwingen door te voeren. Daarbij werd de winkeloppervlakte stevig uitgebreid en hebben ook de beenhouwers een toog van 66 meter gekregen. Manager David Magnus noemt De Criée bij ATV “de supermarkt van de toekomst”, waar klanten alles kunnen vinden wat ze nodig hebben. Vooral op vlak van vlees en bereide maaltijden biedt de markthal een uitgebreid aanbod.

 

“Wij willen niets verstoppen. Alle klanten die binnenkomen kunnen zien wat er gebeurt met het vlees, met de sushi”, aldus Magnus. “Boven zijn dan de ateliers van de beenhouwers achter glas, zodat de mensen kunnen zien wat er gebeurt. Wij hebben dan ook niets te verbergen.” Op termijn moet er op de eerste verdieping nog een degustatieruimte komen.

 

“Levensdroom”

"De opening van Versmarkt Criée is voor mij een levensdroom die in vervulling gaat. Een winkel met alleen maar topproducten in het hartje van Antwerpen, dichtbij de mensen”, zegt uitbater Achiel De Witte. 

 

Naast vlees en sushi is er in De Criée ook een groot assortiment groenten en fruit te vinden, dat wordt verzorgd door de nieuwe vestiging van AD Delhaize. Die heeft een oppervlakte van 1.400 m², en biedt 16.000 producten aan. Daarbij valt vooral de grote afdeling groenten en fruit aan de ingang van de winkel op.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.