De Criée heropent op 14 september de deuren | RetailDetail

De Criée heropent op 14 september de deuren

De Criée heropent op 14 september de deuren
Shutterstock

Op 14 september heropent in Antwerpen de voedingsmarkt De Criée. Dan zijn de verbouwingswerken helemaal afgerond. Om de laatste fase tot een goed einde te brengen sluit het tijdens de laatste 14 dagen volledig de deuren.

500 m² meer

De werken aan De Criée zijn al een tijdje aan de gang en moeten opnieuw een pak klanten naar de voedingsmarkt trekken. “De winkeloppervlakte, nu zo’n 1.300 vierkante meter, wordt met 500 vierkante meter uitgebreid. En voor onze drie beenhouwers hebben we nu één grote toog van 66 meter langs de hele rand. Dat is uniek in België”, zegt manager David Magnus.

 

Daarnaast worden er ook op vlak van duurzaamheid verschillende vernieuwingen doorgevoerd. Zo draait de machinekamer volledig op CO2 en wordt er gewerkt met warmterecuperatie. “Waardoor we bij een temperatuur van 0°C binnen nog 18 graden halen, zonder 1 cent verwarmingskosten. Het is onze grootste investering geweest, maar nu hebben we ons energieverbruik voor de helft teruggebracht.”

 

AD Delhaize

Er is ook werk gemaakt van een overdekte fietsenstalling, meer parkeerplaatsen en meer kassa’s, verse sushi, een uitgebreider vis- en kaasassortiment, een fruitsapmachine en ananassnijder, en versbereide gerechten. “We hebben ook plannen voor een tapas- en degustatiebar, waar mensen iets kunnen drinken en daarbij hapjes krijgen van onze slagers, zoals gedroogde hesp of Gelderse lende”, voegt Magnus toe.

 

In de hal komt er ook een vestiging van AD Delhaize. Ook Colruyt en Carrefour waren geïnteresseerd in de locatie, maar uiteindelijk werd er voor Delhaize gekozen. “Dat is een lange weg geweest, maar op een gegeven moment hebben we bekeken wat het beste bij ons zou passen en op alle vlakken is Delhaize daar het beste uitgekomen”, zei Magnus daarover aan onze redactie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.