De Krat gaat vegetarische gemakskrat bezorgen | RetailDetail

De Krat gaat vegetarische gemakskrat bezorgen

De Krat gaat vegetarische gemakskrat bezorgen

De Krat bezorgt vanaf maandag ook een vegetarische gemakskrat, die vegetarische ingrediënten bevat met daarbij de recepten voor drie gemakkelijke maaltijden.

Vegetarisch steeds populairder

In de nieuwe krat zitten vegetarische producten, die gemiddeld genomen voor 75% biologisch en de volle 100% duurzaam geteeld zijn in Nederland. De website van De Krat vermeldt elke week van welke boeren en telers de producten afkomstig zijn. De Gemakskrat Vega wordt op maandagavond bezorgd in heel Nederland.

 

"Sinds de start van De Krat is duidelijk dat het eten van duurzame, eerlijke producten in trek is bij steeds meer mensen. We zien ook dat vegetarisch eten steeds populairder wordt, vanwege de druk op het milieu die het eten van vlees met zich meebrengt”, aldus Eefje Brugman, die De Krat vijf jaar geleden oprichtte. Het promoten van seizoensproducten uit Nederland is al van bij de oprichting een belangrijke motivatie voor de oprichtster.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.