De Krat gaat vegetarische gemakskrat bezorgen | RetailDetail

De Krat gaat vegetarische gemakskrat bezorgen

De Krat gaat vegetarische gemakskrat bezorgen

De Krat bezorgt vanaf maandag ook een vegetarische gemakskrat, die vegetarische ingrediënten bevat met daarbij de recepten voor drie gemakkelijke maaltijden.

Vegetarisch steeds populairder

In de nieuwe krat zitten vegetarische producten, die gemiddeld genomen voor 75% biologisch en de volle 100% duurzaam geteeld zijn in Nederland. De website van De Krat vermeldt elke week van welke boeren en telers de producten afkomstig zijn. De Gemakskrat Vega wordt op maandagavond bezorgd in heel Nederland.

 

"Sinds de start van De Krat is duidelijk dat het eten van duurzame, eerlijke producten in trek is bij steeds meer mensen. We zien ook dat vegetarisch eten steeds populairder wordt, vanwege de druk op het milieu die het eten van vlees met zich meebrengt”, aldus Eefje Brugman, die De Krat vijf jaar geleden oprichtte. Het promoten van seizoensproducten uit Nederland is al van bij de oprichting een belangrijke motivatie voor de oprichtster.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.