De Vegetarische Slager opent filiaal in Amsterdam | RetailDetail

De Vegetarische Slager opent filiaal in Amsterdam

De Vegetarische Slager opent filiaal in Amsterdam

Veggieketen De Vegetarische Slager heeft een filiaal geopend in Amsterdam. De keten verkoopt vooral vleesvervangers, maar ook brood van bakkerij Hartog en groenten en fruit van Willem & Drees.

IJs en lokale producten

Naast vleesvervangers, brood, groenten en fruit biedt De Vegetarische Slager ook veganistisch ijs aan en zullen er een aantal lokale producten te koop zijn. "Ik wil mensen laten zien hoe deze andere manier van eten smaakt, ik wil ze ervan laten proeven, tonen hoe enorm lekker het is", zegt Martin Van den Dungen, die de Amsterdamse winkel heeft opgezet, aan Out of Home. De winkel zal daartoe zeven dagen op zeven geopend zijn.

 

Ook in Den Haag is er al een filiaal van De Vegetarische Slager, en ook de volgende locatie is al bekend: die komt in Zeeburg en moet volgens Van den Dungen volgend jaar openen. Oprichter Jaap Korteweg heeft het ook al over een filiaal in Utrecht en hij kijkt zelfs al naar mogelijkheden in het buitenland, zoals Luxemburg of zelfs San Francisco. "De winkels kunnen een belangrijk onderdeel van de omzet worden", vernam Out of Home van Korteweg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.