De Vegetarische Slager verbouwt winkel Den Haag | RetailDetail

De Vegetarische Slager verbouwt winkel Den Haag

De Vegetarische Slager verbouwt winkel Den Haag
De Vegetarische Slager

De Vegetarische Slager gaat zijn winkel in Den Haag stevig verbouwen. Het pand aan het Spui, dat de komende twee jaar sluit, wordt daarna drie keer zo groot en zal dan ruimte bieden aan andere een horecagedeelte, waar klanten een vleesloos gerecht kunnen bestellen en gebruiken. 

Naar tijdelijke winkel

De Vegetarische Slager zoekt nu een locatie voor de opening van een tijdelijke winkel, “bij voorkeur met mogelijkheden voor horeca en eveneens dicht bij het centrum”, aldus woordvoerder Amadea Boneschansker. Een noodwinkel aan het Spuiplein is eveneens een optie. 

 

De formule wil bovendien eind dit jaar of begin volgend jaar in Breda een eigen productielocatie openen. De fabriek moet deze herfst gaan proefdraaien, liet Jaap Korteweg dit voorjaar weten. De locatie van 3000 m² aan de Korteweg, die een capaciteit krijgt van vijftig miljoen vegetarische maaltijdcomponenten per jaar, is mogelijk gemaakt dankzij een obligatielening waarmee 2,5 miljoen werd opgehaald.

 

De Vegetarische Slager, een initiatief van ondernemer Jaap Korteweg, begon zeven jaar geleden met haar concept aan het Spui. De keten is inmiddels uitgegroeid tot leverancier van een assortiment vegetarische producten aan 3500 verkooppunten in vijftien landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.