Deelnemers Postcode Loterij krijgen cadeaukaart duurzame maaltijd | RetailDetail

Deelnemers Postcode Loterij krijgen cadeaukaart duurzame maaltijd

Deelnemers Postcode Loterij krijgen cadeaukaart duurzame maaltijd

2,5 miljoen Nederlanders die deelnemen aan de Postcode Loterij krijgen in samenwerking met Unilever en Albert Heijn een cadeaukaart ter waarde van 12,50 euro voor een duurzame maaltijd voor 4 personen.

Samenwerking voor 3 jaar

Bij de cadeaukaart wordt ook een receptenboekje meegegeven, zodat de ontvangers weten welke maaltijden ze allemaal kunnen maken met duurzame producten. Zo willen de verschillende partijen laten zien hoe eenvoudig het is om een duurzame maaltijd te maken.

 

De cadeaukaarten worden in de eerste week van november verstuurd en kunnen tot 23 november omgeruild worden. Er is daarbij keuze uit meer dan 600 duurzame producten van AH puur & eerlijk of Unilever.

 

De samenwerking tussen Unilever, Albert Heijn en de Nationale Postcode Loterij gaat echter verder dan deze actie: de drie partijen willen de komende drie jaar duurzaam eten verder stimuleren. "We willen Nederlanders aanmoedigen deze duurzame producten vaker te proberen, net zoals we in 2009 ook met de LED-lamp hebben gedaan", vertelt Imme Rog van de Nationale Postcode Loterij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.