Deelnemers Postcode Loterij krijgen cadeaukaart duurzame maaltijd | RetailDetail

Deelnemers Postcode Loterij krijgen cadeaukaart duurzame maaltijd

Deelnemers Postcode Loterij krijgen cadeaukaart duurzame maaltijd

2,5 miljoen Nederlanders die deelnemen aan de Postcode Loterij krijgen in samenwerking met Unilever en Albert Heijn een cadeaukaart ter waarde van 12,50 euro voor een duurzame maaltijd voor 4 personen.

Samenwerking voor 3 jaar

Bij de cadeaukaart wordt ook een receptenboekje meegegeven, zodat de ontvangers weten welke maaltijden ze allemaal kunnen maken met duurzame producten. Zo willen de verschillende partijen laten zien hoe eenvoudig het is om een duurzame maaltijd te maken.

 

De cadeaukaarten worden in de eerste week van november verstuurd en kunnen tot 23 november omgeruild worden. Er is daarbij keuze uit meer dan 600 duurzame producten van AH puur & eerlijk of Unilever.

 

De samenwerking tussen Unilever, Albert Heijn en de Nationale Postcode Loterij gaat echter verder dan deze actie: de drie partijen willen de komende drie jaar duurzaam eten verder stimuleren. "We willen Nederlanders aanmoedigen deze duurzame producten vaker te proberen, net zoals we in 2009 ook met de LED-lamp hebben gedaan", vertelt Imme Rog van de Nationale Postcode Loterij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.