Deen grote winnaar Retail Jaarprijs

Deen grote winnaar Retail Jaarprijs
Supermarktketen Deen is de Beste Winkelketen van het jaar. Naast de hoofdprijs van de ING Retail Jaarprijs kreeg het filiaal in Landsmeer ook nog de titel van tot leukste winkel om te werken.

Geen plofkip + geen cash = een vakprijs

De regionale supermarktketen die vooral actief is in Noord-Holland onderscheidt zich volgens de jury vooral door een uitstekende balans van prijs en kwaliteit. Ook is er sprake van een 'eigenzinnige ontwikkeling van foodconcepten'.

 

Daarbij wordt onder meer verwezen naar de beslissing om als eerste supermarktketen de zogeheten plofkippen in de ban te doen. Daarnaast vervult Deen een voortrekkersrol bij de ontwikkeling van de cashloze supermarkt, die moet helpen bij het terugdringen van criminaliteit in de supermarkt.

 

Niet de enige winnaar

Deen was niet de enige prijswinnaar: de vakjuryprijs Beste Zelfstandige Winkel werd gewonnen door Maggy's Mode uit Bunschoten-Spakenburg, Intratuin won de Publieksprijs Beste Winkelketen. De vakjuryprijs Beste Innovatie werd uitgereikt aan e-tailer Coolblue, terwijl De Bijenkorf de prijs in de wacht sleepte voor de beste combinatie van bricks en clicks.

 

Het Belgische broertje van de prijs Beste winkelketen van het jaar wordt volgende week uitgereikt. De categoriewinnaars zijn al een kleine maand bekend, voor de bekendmaking van het grote prijsbeest is het echter wachten tot de retaildetail Night op 22 november.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top