Deen grote winnaar Retail Jaarprijs | RetailDetail

Deen grote winnaar Retail Jaarprijs

Deen grote winnaar Retail Jaarprijs
Supermarktketen Deen is de Beste Winkelketen van het jaar. Naast de hoofdprijs van de ING Retail Jaarprijs kreeg het filiaal in Landsmeer ook nog de titel van tot leukste winkel om te werken.

Geen plofkip + geen cash = een vakprijs

De regionale supermarktketen die vooral actief is in Noord-Holland onderscheidt zich volgens de jury vooral door een uitstekende balans van prijs en kwaliteit. Ook is er sprake van een 'eigenzinnige ontwikkeling van foodconcepten'.

 

Daarbij wordt onder meer verwezen naar de beslissing om als eerste supermarktketen de zogeheten plofkippen in de ban te doen. Daarnaast vervult Deen een voortrekkersrol bij de ontwikkeling van de cashloze supermarkt, die moet helpen bij het terugdringen van criminaliteit in de supermarkt.

 

Niet de enige winnaar

Deen was niet de enige prijswinnaar: de vakjuryprijs Beste Zelfstandige Winkel werd gewonnen door Maggy's Mode uit Bunschoten-Spakenburg, Intratuin won de Publieksprijs Beste Winkelketen. De vakjuryprijs Beste Innovatie werd uitgereikt aan e-tailer Coolblue, terwijl De Bijenkorf de prijs in de wacht sleepte voor de beste combinatie van bricks en clicks.

 

Het Belgische broertje van de prijs Beste winkelketen van het jaar wordt volgende week uitgereikt. De categoriewinnaars zijn al een kleine maand bekend, voor de bekendmaking van het grote prijsbeest is het echter wachten tot de retaildetail Night op 22 november.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Back to top