Deen grote winnaar Retail Jaarprijs | RetailDetail

Deen grote winnaar Retail Jaarprijs

Deen grote winnaar Retail Jaarprijs
Supermarktketen Deen is de Beste Winkelketen van het jaar. Naast de hoofdprijs van de ING Retail Jaarprijs kreeg het filiaal in Landsmeer ook nog de titel van tot leukste winkel om te werken.

Geen plofkip + geen cash = een vakprijs

De regionale supermarktketen die vooral actief is in Noord-Holland onderscheidt zich volgens de jury vooral door een uitstekende balans van prijs en kwaliteit. Ook is er sprake van een 'eigenzinnige ontwikkeling van foodconcepten'.

 

Daarbij wordt onder meer verwezen naar de beslissing om als eerste supermarktketen de zogeheten plofkippen in de ban te doen. Daarnaast vervult Deen een voortrekkersrol bij de ontwikkeling van de cashloze supermarkt, die moet helpen bij het terugdringen van criminaliteit in de supermarkt.

 

Niet de enige winnaar

Deen was niet de enige prijswinnaar: de vakjuryprijs Beste Zelfstandige Winkel werd gewonnen door Maggy's Mode uit Bunschoten-Spakenburg, Intratuin won de Publieksprijs Beste Winkelketen. De vakjuryprijs Beste Innovatie werd uitgereikt aan e-tailer Coolblue, terwijl De Bijenkorf de prijs in de wacht sleepte voor de beste combinatie van bricks en clicks.

 

Het Belgische broertje van de prijs Beste winkelketen van het jaar wordt volgende week uitgereikt. De categoriewinnaars zijn al een kleine maand bekend, voor de bekendmaking van het grote prijsbeest is het echter wachten tot de retaildetail Night op 22 november.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.