Deen grote winnaar Retail Jaarprijs | RetailDetail

Deen grote winnaar Retail Jaarprijs

Deen grote winnaar Retail Jaarprijs
Supermarktketen Deen is de Beste Winkelketen van het jaar. Naast de hoofdprijs van de ING Retail Jaarprijs kreeg het filiaal in Landsmeer ook nog de titel van tot leukste winkel om te werken.

Geen plofkip + geen cash = een vakprijs

De regionale supermarktketen die vooral actief is in Noord-Holland onderscheidt zich volgens de jury vooral door een uitstekende balans van prijs en kwaliteit. Ook is er sprake van een 'eigenzinnige ontwikkeling van foodconcepten'.

 

Daarbij wordt onder meer verwezen naar de beslissing om als eerste supermarktketen de zogeheten plofkippen in de ban te doen. Daarnaast vervult Deen een voortrekkersrol bij de ontwikkeling van de cashloze supermarkt, die moet helpen bij het terugdringen van criminaliteit in de supermarkt.

 

Niet de enige winnaar

Deen was niet de enige prijswinnaar: de vakjuryprijs Beste Zelfstandige Winkel werd gewonnen door Maggy's Mode uit Bunschoten-Spakenburg, Intratuin won de Publieksprijs Beste Winkelketen. De vakjuryprijs Beste Innovatie werd uitgereikt aan e-tailer Coolblue, terwijl De Bijenkorf de prijs in de wacht sleepte voor de beste combinatie van bricks en clicks.

 

Het Belgische broertje van de prijs Beste winkelketen van het jaar wordt volgende week uitgereikt. De categoriewinnaars zijn al een kleine maand bekend, voor de bekendmaking van het grote prijsbeest is het echter wachten tot de retaildetail Night op 22 november.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.