Deen grote winnaar Retail Jaarprijs

Deen grote winnaar Retail Jaarprijs
Supermarktketen Deen is de Beste Winkelketen van het jaar. Naast de hoofdprijs van de ING Retail Jaarprijs kreeg het filiaal in Landsmeer ook nog de titel van tot leukste winkel om te werken.

Geen plofkip + geen cash = een vakprijs

De regionale supermarktketen die vooral actief is in Noord-Holland onderscheidt zich volgens de jury vooral door een uitstekende balans van prijs en kwaliteit. Ook is er sprake van een 'eigenzinnige ontwikkeling van foodconcepten'.

 

Daarbij wordt onder meer verwezen naar de beslissing om als eerste supermarktketen de zogeheten plofkippen in de ban te doen. Daarnaast vervult Deen een voortrekkersrol bij de ontwikkeling van de cashloze supermarkt, die moet helpen bij het terugdringen van criminaliteit in de supermarkt.

 

Niet de enige winnaar

Deen was niet de enige prijswinnaar: de vakjuryprijs Beste Zelfstandige Winkel werd gewonnen door Maggy's Mode uit Bunschoten-Spakenburg, Intratuin won de Publieksprijs Beste Winkelketen. De vakjuryprijs Beste Innovatie werd uitgereikt aan e-tailer Coolblue, terwijl De Bijenkorf de prijs in de wacht sleepte voor de beste combinatie van bricks en clicks.

 

Het Belgische broertje van de prijs Beste winkelketen van het jaar wordt volgende week uitgereikt. De categoriewinnaars zijn al een kleine maand bekend, voor de bekendmaking van het grote prijsbeest is het echter wachten tot de retaildetail Night op 22 november.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van marktonderzoeker Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Lidl Nederland wil meer vrouwen in leidinggevende posities

17/10/2017

Lidl Nederland heeft het charter ‘Talent naar de Top’ ondertekent, dat streeft naar meer vrouwen in leidinggevende functies. Het doel is om binnen drie jaar minstens 30 procent van die functies met vrouwen in te vullen.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Waarom veganisme een uitdaging is voor foodretailers

12/10/2017

Zijn veganisten een groeiende doelgroep om rekening mee te houden? Moeten supermarkten veganistische winkelformules of winkelafdelingen voorzien? We zien steeds meer – voorzichtige – pogingen.

NVWA: "Toch geen probleem met naamgeving Vegetarische Slager"

12/10/2017

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft zijn verontschuldigingen aangeboden aan de Vegetarische Slager. Er is ook volgens de NVWA immers geen nood om de "verwarrende" naamgeving van producten aan te passen.

Back to top