Deen zoekt groei via webwinkels | RetailDetail

Deen zoekt groei via webwinkels

Deen zoekt groei via webwinkels

De Noord-Hollandse supermarktketen Deen wil groeien met nieuwe online activiteiten. Daarbij kijkt het bedrijf verder dan het traditionele marktgebied in Amsterdam en daarboven.

Online: 'noodzakelijk om te overleven'

Directeur Henk Kessen van familiebedrijf Deen praat over zijn plannen in een interview met Het Financieele Dagblad: "Je hebt op deze manier geen grenzen. Je kunt leveren in heel Nederland en zo ook inspelen op de behoefte van klanten die niet in je marktgebied wonen. Daarom werken we de formule professioneel verder uit en komt de introductie daarvan in het voorjaar van 2013."

 

Als eerste online initatief is het bedrijf vorige maand al begonnen met een webwinkel voor wijn en bloemen, twee assortimentsgroepen waarin Deen traditioneel uitblinkt. De resultaten van de webwinkel worden in januari geëvalueerd. De online ambities betekenen niet dat er geen focus meer is op de bestaande winkels: die moeten volgens Kessels immers voortdurend worden vergroot en gemoderniseerd.

 

"Simpel gezegd is groei noodzakelijk om te overleven. De markt staat behoorlijk onder druk en vraagt een bredere visie. Niet alleen ten opzichte van groei van de winkels, maar ook uitbreiding van het assortiment en de verkoopkanalen, zoals online of afhaalpunten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.