Deen zoekt groei via webwinkels

Deen zoekt groei via webwinkels

De Noord-Hollandse supermarktketen Deen wil groeien met nieuwe online activiteiten. Daarbij kijkt het bedrijf verder dan het traditionele marktgebied in Amsterdam en daarboven.

Online: 'noodzakelijk om te overleven'

Directeur Henk Kessen van familiebedrijf Deen praat over zijn plannen in een interview met Het Financieele Dagblad: "Je hebt op deze manier geen grenzen. Je kunt leveren in heel Nederland en zo ook inspelen op de behoefte van klanten die niet in je marktgebied wonen. Daarom werken we de formule professioneel verder uit en komt de introductie daarvan in het voorjaar van 2013."

 

Als eerste online initatief is het bedrijf vorige maand al begonnen met een webwinkel voor wijn en bloemen, twee assortimentsgroepen waarin Deen traditioneel uitblinkt. De resultaten van de webwinkel worden in januari geëvalueerd. De online ambities betekenen niet dat er geen focus meer is op de bestaande winkels: die moeten volgens Kessels immers voortdurend worden vergroot en gemoderniseerd.

 

"Simpel gezegd is groei noodzakelijk om te overleven. De markt staat behoorlijk onder druk en vraagt een bredere visie. Niet alleen ten opzichte van groei van de winkels, maar ook uitbreiding van het assortiment en de verkoopkanalen, zoals online of afhaalpunten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top