Deen zoekt groei via webwinkels

Deen zoekt groei via webwinkels

De Noord-Hollandse supermarktketen Deen wil groeien met nieuwe online activiteiten. Daarbij kijkt het bedrijf verder dan het traditionele marktgebied in Amsterdam en daarboven.

Online: 'noodzakelijk om te overleven'

Directeur Henk Kessen van familiebedrijf Deen praat over zijn plannen in een interview met Het Financieele Dagblad: "Je hebt op deze manier geen grenzen. Je kunt leveren in heel Nederland en zo ook inspelen op de behoefte van klanten die niet in je marktgebied wonen. Daarom werken we de formule professioneel verder uit en komt de introductie daarvan in het voorjaar van 2013."

 

Als eerste online initatief is het bedrijf vorige maand al begonnen met een webwinkel voor wijn en bloemen, twee assortimentsgroepen waarin Deen traditioneel uitblinkt. De resultaten van de webwinkel worden in januari geëvalueerd. De online ambities betekenen niet dat er geen focus meer is op de bestaande winkels: die moeten volgens Kessels immers voortdurend worden vergroot en gemoderniseerd.

 

"Simpel gezegd is groei noodzakelijk om te overleven. De markt staat behoorlijk onder druk en vraagt een bredere visie. Niet alleen ten opzichte van groei van de winkels, maar ook uitbreiding van het assortiment en de verkoopkanalen, zoals online of afhaalpunten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top