Dekamarkt blundert met reclameleus | RetailDetail

Dekamarkt blundert met reclameleus

Dekamarkt blundert met reclameleus

Supermarktketen Dekamarkt heeft deze week een reclameleus aangepast na kritiek van klanten op Facebook. Het bedrijf wilde klanten werven met de slogan "Bij Dekamarkt is uw euro een daalder waard".

Even de euro vergeten...

Dekamarkt verwijst met de leus terug naar een legendarische campagne uit de jaren tachtig en negentig om het bezoek aan de warenmarkt te stimuleren. Klanten zouden toen voor een oude gulden op de markt voor een daalder aan waarde krijgen. Een daalder was een munt met de waarde van anderhalve gulden.

 

De euro is echter in de markt gezet met een waarde van 2,20 gulden, waardoor Dekamarkt feitelijk duurder zou zijn. "Dat zou betekenen dat jullie structureel zeventig cent duurder zijn", schreef een bezoeker op de pagina van Dekamarkt.

 

Dekamarkt erkent dat de leus niet helemaal goed gekozen is, maar dat natuurlijk een 'eurodaalder' werd bedoeld. In de praktijk is de reclameleus op de site van de supermarktketen nu vervangen door de leuze "Op de Dekamarkt is uw euro vele daalders waard". Dekamarkt is een zusterketen van Dirk van den Broek, met een regionale dekking in onder meer Noord-Holland en Noord-Oost Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.