Dekamarkt blundert met reclameleus

Dekamarkt blundert met reclameleus

Supermarktketen Dekamarkt heeft deze week een reclameleus aangepast na kritiek van klanten op Facebook. Het bedrijf wilde klanten werven met de slogan "Bij Dekamarkt is uw euro een daalder waard".

Even de euro vergeten...

Dekamarkt verwijst met de leus terug naar een legendarische campagne uit de jaren tachtig en negentig om het bezoek aan de warenmarkt te stimuleren. Klanten zouden toen voor een oude gulden op de markt voor een daalder aan waarde krijgen. Een daalder was een munt met de waarde van anderhalve gulden.

 

De euro is echter in de markt gezet met een waarde van 2,20 gulden, waardoor Dekamarkt feitelijk duurder zou zijn. "Dat zou betekenen dat jullie structureel zeventig cent duurder zijn", schreef een bezoeker op de pagina van Dekamarkt.

 

Dekamarkt erkent dat de leus niet helemaal goed gekozen is, maar dat natuurlijk een 'eurodaalder' werd bedoeld. In de praktijk is de reclameleus op de site van de supermarktketen nu vervangen door de leuze "Op de Dekamarkt is uw euro vele daalders waard". Dekamarkt is een zusterketen van Dirk van den Broek, met een regionale dekking in onder meer Noord-Holland en Noord-Oost Nederland.

Tags: