Dekamarkt blundert met reclameleus | RetailDetail

Dekamarkt blundert met reclameleus

Dekamarkt blundert met reclameleus

Supermarktketen Dekamarkt heeft deze week een reclameleus aangepast na kritiek van klanten op Facebook. Het bedrijf wilde klanten werven met de slogan "Bij Dekamarkt is uw euro een daalder waard".

Even de euro vergeten...

Dekamarkt verwijst met de leus terug naar een legendarische campagne uit de jaren tachtig en negentig om het bezoek aan de warenmarkt te stimuleren. Klanten zouden toen voor een oude gulden op de markt voor een daalder aan waarde krijgen. Een daalder was een munt met de waarde van anderhalve gulden.

 

De euro is echter in de markt gezet met een waarde van 2,20 gulden, waardoor Dekamarkt feitelijk duurder zou zijn. "Dat zou betekenen dat jullie structureel zeventig cent duurder zijn", schreef een bezoeker op de pagina van Dekamarkt.

 

Dekamarkt erkent dat de leus niet helemaal goed gekozen is, maar dat natuurlijk een 'eurodaalder' werd bedoeld. In de praktijk is de reclameleus op de site van de supermarktketen nu vervangen door de leuze "Op de Dekamarkt is uw euro vele daalders waard". Dekamarkt is een zusterketen van Dirk van den Broek, met een regionale dekking in onder meer Noord-Holland en Noord-Oost Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Back to top