Dekamarkt blundert met reclameleus

Dekamarkt blundert met reclameleus

Supermarktketen Dekamarkt heeft deze week een reclameleus aangepast na kritiek van klanten op Facebook. Het bedrijf wilde klanten werven met de slogan "Bij Dekamarkt is uw euro een daalder waard".

Even de euro vergeten...

Dekamarkt verwijst met de leus terug naar een legendarische campagne uit de jaren tachtig en negentig om het bezoek aan de warenmarkt te stimuleren. Klanten zouden toen voor een oude gulden op de markt voor een daalder aan waarde krijgen. Een daalder was een munt met de waarde van anderhalve gulden.

 

De euro is echter in de markt gezet met een waarde van 2,20 gulden, waardoor Dekamarkt feitelijk duurder zou zijn. "Dat zou betekenen dat jullie structureel zeventig cent duurder zijn", schreef een bezoeker op de pagina van Dekamarkt.

 

Dekamarkt erkent dat de leus niet helemaal goed gekozen is, maar dat natuurlijk een 'eurodaalder' werd bedoeld. In de praktijk is de reclameleus op de site van de supermarktketen nu vervangen door de leuze "Op de Dekamarkt is uw euro vele daalders waard". Dekamarkt is een zusterketen van Dirk van den Broek, met een regionale dekking in onder meer Noord-Holland en Noord-Oost Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top