Dekamarkt blundert met reclameleus | RetailDetail

Dekamarkt blundert met reclameleus

Dekamarkt blundert met reclameleus

Supermarktketen Dekamarkt heeft deze week een reclameleus aangepast na kritiek van klanten op Facebook. Het bedrijf wilde klanten werven met de slogan "Bij Dekamarkt is uw euro een daalder waard".

Even de euro vergeten...

Dekamarkt verwijst met de leus terug naar een legendarische campagne uit de jaren tachtig en negentig om het bezoek aan de warenmarkt te stimuleren. Klanten zouden toen voor een oude gulden op de markt voor een daalder aan waarde krijgen. Een daalder was een munt met de waarde van anderhalve gulden.

 

De euro is echter in de markt gezet met een waarde van 2,20 gulden, waardoor Dekamarkt feitelijk duurder zou zijn. "Dat zou betekenen dat jullie structureel zeventig cent duurder zijn", schreef een bezoeker op de pagina van Dekamarkt.

 

Dekamarkt erkent dat de leus niet helemaal goed gekozen is, maar dat natuurlijk een 'eurodaalder' werd bedoeld. In de praktijk is de reclameleus op de site van de supermarktketen nu vervangen door de leuze "Op de Dekamarkt is uw euro vele daalders waard". Dekamarkt is een zusterketen van Dirk van den Broek, met een regionale dekking in onder meer Noord-Holland en Noord-Oost Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.