Dekamarkt is de goedkoopste! Of toch niet?

Dekamarkt is de goedkoopste! Of toch niet?

Dekamarkt beroept zich erop de goedkoopste A-merkverkoper van Nederland te zijn. Dat doen ze nu ook door her en der in de winkel schapkaartjes op te hangen, waarin dat ondubbelzinnig staat vermeld. Volgens woordvoerder Aldo Breed zijn ze al twee weken in gebruik, maar ook hij geeft toe dat een en ander een kwestie van interpretatie is...

Kaartjes, posters en beurtbalkjes

Volgens de schapkaartjes zijn de A-merken bij Dekamarkt iets goedkoper dan bij Vomar en Deen, goedkoper dan bij Supercoop, aanzienlijk goedkoper dan bij Albert Heijn en C1000 en véél goedkoper dan bij Coop. Dekamarkt beroept zich hierbij op recent onderzoek van de Consumentenbond.

 

"We hebben ze al enkele weken", zegt Breed. "Toen het onderzoek van de Consumentenbond uitkwam, hebben we ze laten maken. Ook hebben we posters en we hebben er al tweemaal mee geadverteerd. En we zullen dit ook nog gaan vermelden op beurtbalkjes die klanten bij de kassa gebruiken."

 

Wie is écht de goedkoopste?

Maar is Dekamarkt toch wel behoorlijk zeker van haar zaak, als het bedrijf zó uitpakt? De vraag is echter waar de bekende A-merkdiscounters Jumbo en Nettorama dan zijn... En Deka's partner Dirk, of Hoogvliet, dat niet voor niets als slogan "Bewezen de Goedkoopste" heeft?

 

"Inderdaad is Jumbo standaard met A-merken goedkoper dan Dekamarkt", moet Breed toegeven. "En eigenlijk ook Dirk en Hoogvliet. Maar met de eigen merken, de lage prijzen in vers en door de vele acties is Dekamarkt met een compleet winkelwagentje weel véél goedkoper."

 

Nu is de prijspeiling van de Consumentenbond al jarenlang onderwerp van discussie, omdat supermarktorganisaties die heel soepeltjes kunnen interpreteren en in eigen voordeel uitleggen. De vraag is dan ook hoe belangrijk het onderzoek nog is, want het lijkt eerder leuk reclamemateriaal voor de supermarktketens dan interessant vergelijkingsmateriaal voor de consument...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar komt Greenpeace echter op de proppen met een eigen parodie, waarin het de aandacht legt op de vervuiling waarvoor het bedrijf verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top