Dekamarkt gooit winkelconcept radicaal om

Dekamarkt gooit winkelconcept radicaal om

Supermarktketen Dekamarkt gooit het winkelconcept radicaal om. Alle vestigingen van de keten krijgen marktkramen met bediening.

Zich onderscheiden van discounters

De verbouwde winkel in Santpoort-Noord (Velsen) krijgt over anderhalve week de primeur van de nieuwe winkelformule, waarmee Dekamarkt zich nadrukkelijker wil onderscheiden van discounters. In de winkels komen onder meer kramen waar klanten een pizza of maaltijdsalade op maat kunnen laten bereiden. Daarnaast komt er een uitgebreide grill-counter en worden brood, vleeswaren en brood in een marktomgeving gepresenteerd.

 

Daarnaast wordt er dagelijks verse sushi gemaakt en komt er een uitgebreid assortiment tapas in de winkel. Dekamarkt neemt extra personeel aan om de kraampjes te bedienen.

 

'Wij gaan weer bedienen'

"Overal gaat het personeel uit het zicht van de klant, maar wij gaan weer bedienen. We willen dat sociale, gezellige van een markt creëren in onze winkels; de sfeer van authenciteit en vertrouwen", zegt operationeel directeur Onno de Groot tegen het Haarlems Dagblad.

 

Het is de bedoeling dat de nieuwe formule tien jaar meegaat en wordt doorgevoerd in alle 88 winkels. Volgend jaar is Zaandam de tweede Dekamarkt die wordt omgebouwd naar het nieuwe, onderscheidende concept, dat past in het beleid van de vorig jaar aangetrokken directeur Rene van 't Klooster.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Jumbo en La Place omhelzen blurring en elkaar

19/01/2018

Broodjes van La Place in de Jumbo-supermarkt, een mini-supermarkt in de La Place-wegrestaurants… Jumbo en La Place geloven dat de traditionele supermarkt verdwijnt en plaats ruimt voor blurring. Ze zien ook nog heel wat uitbreidingsmogelijkheden.

Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Back to top