Dekamarkt gooit winkelconcept radicaal om

Dekamarkt gooit winkelconcept radicaal om

Supermarktketen Dekamarkt gooit het winkelconcept radicaal om. Alle vestigingen van de keten krijgen marktkramen met bediening.

Zich onderscheiden van discounters

De verbouwde winkel in Santpoort-Noord (Velsen) krijgt over anderhalve week de primeur van de nieuwe winkelformule, waarmee Dekamarkt zich nadrukkelijker wil onderscheiden van discounters. In de winkels komen onder meer kramen waar klanten een pizza of maaltijdsalade op maat kunnen laten bereiden. Daarnaast komt er een uitgebreide grill-counter en worden brood, vleeswaren en brood in een marktomgeving gepresenteerd.

 

Daarnaast wordt er dagelijks verse sushi gemaakt en komt er een uitgebreid assortiment tapas in de winkel. Dekamarkt neemt extra personeel aan om de kraampjes te bedienen.

 

'Wij gaan weer bedienen'

"Overal gaat het personeel uit het zicht van de klant, maar wij gaan weer bedienen. We willen dat sociale, gezellige van een markt creëren in onze winkels; de sfeer van authenciteit en vertrouwen", zegt operationeel directeur Onno de Groot tegen het Haarlems Dagblad.

 

Het is de bedoeling dat de nieuwe formule tien jaar meegaat en wordt doorgevoerd in alle 88 winkels. Volgend jaar is Zaandam de tweede Dekamarkt die wordt omgebouwd naar het nieuwe, onderscheidende concept, dat past in het beleid van de vorig jaar aangetrokken directeur Rene van 't Klooster.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top