Dekamarkt gooit winkelconcept radicaal om | RetailDetail

Dekamarkt gooit winkelconcept radicaal om

Dekamarkt gooit winkelconcept radicaal om

Supermarktketen Dekamarkt gooit het winkelconcept radicaal om. Alle vestigingen van de keten krijgen marktkramen met bediening.

Zich onderscheiden van discounters

De verbouwde winkel in Santpoort-Noord (Velsen) krijgt over anderhalve week de primeur van de nieuwe winkelformule, waarmee Dekamarkt zich nadrukkelijker wil onderscheiden van discounters. In de winkels komen onder meer kramen waar klanten een pizza of maaltijdsalade op maat kunnen laten bereiden. Daarnaast komt er een uitgebreide grill-counter en worden brood, vleeswaren en brood in een marktomgeving gepresenteerd.

 

Daarnaast wordt er dagelijks verse sushi gemaakt en komt er een uitgebreid assortiment tapas in de winkel. Dekamarkt neemt extra personeel aan om de kraampjes te bedienen.

 

'Wij gaan weer bedienen'

"Overal gaat het personeel uit het zicht van de klant, maar wij gaan weer bedienen. We willen dat sociale, gezellige van een markt creëren in onze winkels; de sfeer van authenciteit en vertrouwen", zegt operationeel directeur Onno de Groot tegen het Haarlems Dagblad.

 

Het is de bedoeling dat de nieuwe formule tien jaar meegaat en wordt doorgevoerd in alle 88 winkels. Volgend jaar is Zaandam de tweede Dekamarkt die wordt omgebouwd naar het nieuwe, onderscheidende concept, dat past in het beleid van de vorig jaar aangetrokken directeur Rene van 't Klooster.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.