Dekamarkt komt met eigen stadsformule | RetailDetail

Dekamarkt komt met eigen stadsformule

Dekamarkt komt met eigen stadsformule

Supermarktketen Dekamarkt opent op donderdag 20 oktober de eerste winkel van de nieuwe formule DekaVers: een stadswinkel met een sterke nadruk op het versassortiment. De formule debuteert aan de Kanaalkade in Alkmaar.

Dekamarkt zegt zelf dat klanten bij DekaVers "het allerbeste in vers voor een lage prijs" kunnen kopen. De formule richt zich daarbij op gemak, met onder meer verse kant-en-klare salades, maaltijden en versgesneden fruit. Ook zijn er sandwiches en versgebakken brood te koop. DekaVers komt verder met zogenoemde 'mealdeals', waarbij klanten tegen een actieprijs alle ingrediënten voor een compleet diner kunnen kopen.

De winkel, die onder meer ook een grillcorner krijgt en een breed assortiment supermarktproducten gaat verkopen, is dagelijks geopend van 8 tot 22u.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.