DekaMarkt plant tweede World of Food in Apeldoorn | RetailDetail

DekaMarkt plant tweede World of Food in Apeldoorn

DekaMarkt plant tweede World of Food in Apeldoorn

DekaMarkt gaat in oktober een tweede World of Food openen in Apeldoorn, volgend jaar volgt een derde winkel in Amersfoort. Eigenaar Detailresult gaat dit laatste project samen met verhuurder Vahstal in de komende weken verder uitwerken.

Derde volgt in Vathorst Amersfoort

De derde DekaMarkt World of Food komt in de Amersfoortse wijk Vathorst, een Vinexlocatie met in totaal 11.000 woningen. De wijk kent veel jonge gezinnen, een belangrijke doelgroep voor DekaMarkt. Formuledirecteur Pieter Rozendaal: “Behalve de samenstelling van de wijk en het aanwezige winkelaanbod heeft ook de bereikbaarheid een belangrijke rol gespeeld bij onze keuze. De locatie is zowel vanaf de A1 als vanuit de wijk Vathorst goed bereikbaar en heeft voldoende gratis parkeerplaatsen.”

 

Het concept DekaMarkt World of Food werd in 2014 in Beverwijk geïntroduceerd. In de komende jaren zullen nog meer winkels van dit concept volgen, maakt Detailresult bekend. “Er is een horeca-afdeling waar klanten iets kunnen nuttigen. Met eigen ogen en van dichtbij kan de klant het ambacht van slagers en bakkers bewonderen. Speerpunten van de afdeling houdbaar zijn wijn, speciaal bier, kruiden en specerijen en wereldwijde producten die passen bij een World of Food”, aldus Rozendaal.

 

Familiebedrijf DekaMarkt heeft 82 winkels in Noord- en Zuid-Holland, Gelderland, Overijssel en Flevoland. Daarnaast maken ook een (online) wijnmarkt, bezorgservice en een tankstation deel uit van het bedrijf. De supermarktketen is sinds 1 januari 2009 onderdeel van Detailresult, waaronder ook supermarktketen Dirk van den Broek, eigen productiebedrijven, distributiecentra, verscentrales, transport, tuincentra en slijterijen vallen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.