Delhaize breidt actie met 'lelijke groenten' uit | RetailDetail

Delhaize breidt actie met 'lelijke groenten' uit

Delhaize breidt actie met 'lelijke groenten' uit

Supermarktketen Delhaize gaat de actie met de verkoop van 'lelijke groenten' verder uitbreiden. Vanaf 29 april zullen de groenten te vinden zijn in meer dan vijftig supermarkten en even veel AD Delhaize-winkels.

Prijsverschil tot 30 procent

Lelijke groenten zijn perfect eetbaar, maar worden meestal niet in de winkels verkocht omdat hun uiterlijk afwijkt van de norm. Sinds de zomer van vorig jaar zijn de groenten al te vinden in zestien supermarkten van Delhaize. Delhaize verkoopt de groenten in kisten van minimum drie kilogram, waarbij het aanbod afhankelijk is van welke lelijke groenten op de markt te vinden zijn. De groenten zijn uitsluitend afkomstig uit België. Per doos moet de klant 3,99 euro betalen: dat is een prijsverschil dat kan oplopen tot 30%.

 

In een eerste fase werden er al meer dan 6.000 dozen met lelijke groenten verkocht, goed voor 15 ton groenten die anders nooit in de winkel zouden worden verkocht. Omwille van de positieve reacties heeft Delhaize nu besloten om de actie uit te breiden. Delhaize verwacht dat er per week ongeveer 3.000 dozen zullen verkocht worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.