Delhaize gaat in zee met Deliveroo en Takeaway.com

Delhaize Fresh Atelier

Consumenten in Brussel en Antwerpen kunnen voortaan gezonde maaltijdoplossingen van Delhaize Fresh Atelier laten bezorgen door koeriers van Deliveroo en Takeaway.com. Opmerkelijk: enkel gezonde producten (met nutri-score A, B of C) zijn verkrijgbaar.

 

Evenwichtige alternatieven

In vier Fresh Ateliers in Brussel en Antwerpen gaat Delhaize de bezorgservice gedurende drie maanden testen. Het principe is eenvoudig: klanten kunnen bestellingen plaatsen via de platformen van Deliveroo of Takeaway.com, afhankelijk van waar de winkel zich bevindt. De bestellingen worden in de winkel klaargemaakt en door de koeriers bezorgd per fiets of scooter binnen een straal van ongeveer drie kilometer rond de winkels. De retailer mikt op gehaaste klanten die op zoek zijn naar evenwichtige alternatieven: enkel producten met nutri-score A, B of C worden online aangeboden, met uitzondering van de desserts.

 

Delhaize ziet naar eigen zeggen potentieel in de markt voor de levering van evenwichtige en volwaardige maaltijden. Klanten kunnen salades en fruitsalades naar eigen voorkeur laten samenstellen. Verder zijn er kant-en-klare salades verkrijgbaar, naast wraps, broodjes, soepen, warme gerechten, desserts en dranken.

 

"Dichter bij onze klanten"

Deliveroo is partner van de vestigingen Bascule (Brussel) en Groenplaats (Antwerpen). Het platform Takeaway.com is dan weer partner van Fresh Atelier Ravenstein (Brussel) en Kronenburg (Antwerpen). Consumenten kunnen lunch, snacks en diner bestellen tot de sluitingstijd van de winkel.

 

"We zijn zeer trots op deze innovatie die we vandaag in primeur kunnen voorstellen aan onze klanten. Door de samenwerking met deze twee sterke partners kunnen we nog meer klanten bedienen en hen de lekkere en gezonde producten van Delhaize Fresh Atelier aanbieden waar zij zich ook bevinden. We komen hiermee letterlijk nog dichter bij onze klanten. En door dit te koppelen aan Nutri-Score integreren we ook nog verder het voedingslabel in het dagelijkse leven van de klant", zegt Delhaize-CEO Xavier Piesvaux.