Delhaize herschikt directiecomité | RetailDetail

Delhaize herschikt directiecomité

Delhaize herschikt directiecomité
Foto Delhaize

Zopas kondigde Delhaize enkele wijzigingen aan in de samenstelling van zijn directiecomité. De retailer lanceerde ook een nieuwe campagne, met de slogan ‘Mee met ’t leven’.

 

Vertrouwde namen en nieuwkomers

CEO Xavier Piesvaux heeft zijn team samengesteld, met enkele vertrouwde namen én enkele nieuwkomers. Er komen vier nieuwe 'senior vice presidents': Françoise Burlet (klantenoperaties); Marc Debussche (producten, kwaliteit, marketing en winkelconcepten), Kris Van Strydonck (strategie, netwerkontwikkeling en e-commerce) en Els Steen (juridisch departement voor België en Centraal- en Zuidoost-Europa). Thierry De Vleeschouwer wordt CIO voor België en Centraal- en Zuidoost-Europa.

 

Dieter De Waegeneer (de nieuwe SVP organisatie en duurzaamheid) werkt al tien jaar voor Delhaize en was tot vandaag verantwoordelijk voor HR en sociale zaken. Siger Spaans krijgt het departement financiën. Hij werkt al zeventien jaar voor Alold Delhaize en was sinds 2014 vice-president financiën voor de supermarkten van Albert in Tsjechië. 

 

De volgende leden van het directiecomité verlaten het bedrijf: Mark Verleye (logistiek en kwaliteit), Sylvie van den Eynde (mensen en organisatie) en Jorge Bulleraich (financiën).

 

CEO Piesvaux heeft vertrouwen in zijn nieuwe team: “We beschikken over het juiste team om onze ambitie waar te maken. Delhaize wil de favoriete supermarkt in België en Luxemburg zijn met een uniek aanbod voor haar klanten. In dat kader lanceerden we vorige week de campagne rond onze nieuwe positionering ‘Beter leven begint bij beter eten’ wat zich vertaalt in de nieuwe slogan ‘Mee met ’t leven’.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.