Delhaize houdt groot personeelsfeest voor 150e verjaardag | RetailDetail

Delhaize houdt groot personeelsfeest voor 150e verjaardag

Delhaize houdt groot personeelsfeest voor 150e verjaardag
Shutterstock

Supermarktketen Delhaize gaat van 17 tot 20 juni een groot festival organiseren voor alle 15.000 werknemers in het kader van het 150-jarig bestaan van het bedrijf. De bedoeling is om het feest te laten plaatsvinden in het park van Laken.

20.000 vierkante meter

Delhaize heeft het plan opgevat om op een oppervlakte van 20.000 m² foodtrucks, een podium, een reuzenrad en een aantal tenten neer te poten. Daarnaast zal er ook vuurwerk worden afgeschoten en worden twee nabijgelegen straten afgesloten voor het vervoer van de personeelsleden.

 

"Delhaize heeft 15.000 personeelsleden inmiddels, en bestaat 150 jaar. Dat is een unieke gebeurtenis", zegt woordvoerster Florence Maniquet. "Zo'n feest vieren we niet elke week, en dus willen we groots uitpakken." Het feest zal vier dagen duren, om iedereen een kans te geven om minstens één dag aanwezig te zijn, want het supermarktbedrijf moet ondertussen ook nog wel gewoon blijven draaien.

 

Duurzaam festival

Delhaize belooft ook zo duurzaam mogelijk tewerk te gaan. "We gaan recycleren, samenwerken met de voedselbanken, rationeel energie verbruiken. Wat we toch aan ecologische voetafdruk zouden veroorzaken, zal gecompenseerd worden door investeringen in een milieuproject”, klinkt het.

 

Voorlopig is er nog geen beslissing genomen door de bevoegde minister van Leefmilieu, Céline Fremault. "Wij bekijken alle elementen in het dossier. Hoe lang duren de festiviteiten, hoeveel mensen nemen deel, wat is het risico op schade aan fauna en flora, wat voor installaties zijn er nodig, enzovoort. Wij zijn al weken bezig met dit dossier”, zegt woordvoerder Adel Lassouli. Ondertussen heeft Delhaize wel al uitnodigingen verstuurd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.