Delhaize houdt groot personeelsfeest voor 150e verjaardag | RetailDetail

Delhaize houdt groot personeelsfeest voor 150e verjaardag

Delhaize houdt groot personeelsfeest voor 150e verjaardag
Shutterstock

Supermarktketen Delhaize gaat van 17 tot 20 juni een groot festival organiseren voor alle 15.000 werknemers in het kader van het 150-jarig bestaan van het bedrijf. De bedoeling is om het feest te laten plaatsvinden in het park van Laken.

20.000 vierkante meter

Delhaize heeft het plan opgevat om op een oppervlakte van 20.000 m² foodtrucks, een podium, een reuzenrad en een aantal tenten neer te poten. Daarnaast zal er ook vuurwerk worden afgeschoten en worden twee nabijgelegen straten afgesloten voor het vervoer van de personeelsleden.

 

"Delhaize heeft 15.000 personeelsleden inmiddels, en bestaat 150 jaar. Dat is een unieke gebeurtenis", zegt woordvoerster Florence Maniquet. "Zo'n feest vieren we niet elke week, en dus willen we groots uitpakken." Het feest zal vier dagen duren, om iedereen een kans te geven om minstens één dag aanwezig te zijn, want het supermarktbedrijf moet ondertussen ook nog wel gewoon blijven draaien.

 

Duurzaam festival

Delhaize belooft ook zo duurzaam mogelijk tewerk te gaan. "We gaan recycleren, samenwerken met de voedselbanken, rationeel energie verbruiken. Wat we toch aan ecologische voetafdruk zouden veroorzaken, zal gecompenseerd worden door investeringen in een milieuproject”, klinkt het.

 

Voorlopig is er nog geen beslissing genomen door de bevoegde minister van Leefmilieu, Céline Fremault. "Wij bekijken alle elementen in het dossier. Hoe lang duren de festiviteiten, hoeveel mensen nemen deel, wat is het risico op schade aan fauna en flora, wat voor installaties zijn er nodig, enzovoort. Wij zijn al weken bezig met dit dossier”, zegt woordvoerder Adel Lassouli. Ondertussen heeft Delhaize wel al uitnodigingen verstuurd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.