Delhaize kiest voor ‘natural branding’ bij bio | RetailDetail

Delhaize kiest voor ‘natural branding’ bij bio

Delhaize kiest voor ‘natural branding’ bij bio

Delhaize gaat een groot deel van het bio-assortiment groenten en fruit voorzien van ‘natural branding’, waarbij de bio-aanduiding rechtstreeks op het product geplaatst wordt. Zo spaart de keten heel wat verpakkingen uit.

Stukje schil verwijderen

Verse bio-producten worden momenteel nog apart ingepakt, om ze zo duidelijk te kunnen onderscheiden van andere producten, die wel los worden verkocht. Dat onderscheid is verplicht, om zo verwarring bij de consument te vermijden. Voortaan zullen bio groenten en fruit echter gemerkt worden met laserlicht, waardoor er een afbeelding op de schil kan worden aangebracht. Het gaat over een zeer oppervlakkig proces, waarbij het buitenste laagje van de schil wordt verwijderd.

 

Dankzij de nieuwe technologie hoopt Delhaize in de toekomst tot 13 ton aan verpakkingsmateriaal uit te sparen. Momenteel wordt enkel de butternut voorzien van het nieuwe logo, maar in de toekomst moeten zeker twintig soorten producten gebruik maken van dit soort natural branding. Niet alle producten kunnen gebruik maken van de nieuwe technologie: zo is de schil van een tomaat te fragiel om te bewerken met een laser.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.