Delhaize kiest voor ‘natural branding’ bij bio | RetailDetail

Delhaize kiest voor ‘natural branding’ bij bio

Delhaize kiest voor ‘natural branding’ bij bio

Delhaize gaat een groot deel van het bio-assortiment groenten en fruit voorzien van ‘natural branding’, waarbij de bio-aanduiding rechtstreeks op het product geplaatst wordt. Zo spaart de keten heel wat verpakkingen uit.

Stukje schil verwijderen

Verse bio-producten worden momenteel nog apart ingepakt, om ze zo duidelijk te kunnen onderscheiden van andere producten, die wel los worden verkocht. Dat onderscheid is verplicht, om zo verwarring bij de consument te vermijden. Voortaan zullen bio groenten en fruit echter gemerkt worden met laserlicht, waardoor er een afbeelding op de schil kan worden aangebracht. Het gaat over een zeer oppervlakkig proces, waarbij het buitenste laagje van de schil wordt verwijderd.

 

Dankzij de nieuwe technologie hoopt Delhaize in de toekomst tot 13 ton aan verpakkingsmateriaal uit te sparen. Momenteel wordt enkel de butternut voorzien van het nieuwe logo, maar in de toekomst moeten zeker twintig soorten producten gebruik maken van dit soort natural branding. Niet alle producten kunnen gebruik maken van de nieuwe technologie: zo is de schil van een tomaat te fragiel om te bewerken met een laser.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.