Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker | RetailDetail

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker
Foto: Christian Mueller / Shutterstock.com

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

 

Salade-eilanden bij Delhaize

Sinds vorige week heeft de Delhaize-vestiging in de Stadsfeestzaal in Antwerpen een eiland met allerlei producten van Foodmaker: het Belgische merk van gezonde fastfood biedt er een ruim assortiment van bioslaatjes en broodjes over meeneemkoffie tot ontbijt aan.

 

Delhaize heeft al tien jaar lang een samenwerking met Foodmaker, waardoor de salades van het merk er in de rekken liggen, maar nu is dat partnerschap voor het eerst uitgebreid naar een heus voedingseiland. De bedoeling is dat er op korte termijn ook saladebars komen in nog een vijftal supermarkten van Delhaize, aldus Foodmaker-topman Lieven Vanlommel. Steeds meer consumenten zijn immers op zoek naar verse, gezonde en biologische voeding.

 

Eetbaar servies op festivals

Foodmaker heeft ook nog andere expansieplannen: weldra openen nog een shop-in-shop in de Antwerpse conceptwinkel YOUR en een volledige vestiging op het bedrijventerrein Link in Antwerpen.

 

Op enkele festivals, waaronder Rock Werchter, Tomorrowland en Pukkelpop, zal de broodjes- en ontbijtketen deze zomer ook aanwezig zijn met een opvallende nieuwigheid: eetbaar servies. Zo wil Foodmaker de afvalberg voor ongeveer een miljoen maaltijden mee terugdringen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.