Delhaize lanceert ‘Beter voor iedereen’-eieren

Delhaize lanceert ‘Beter voor iedereen’-eieren

Anderhalf jaar na de lancering van het 'Beter voor iedereen'-varkensvlees lanceert Delhaize nu ook 'Beter voor iedereen'-eieren. Die bevatten drie keer zoveel omega-3 als een ‘normaal’ eitje.

 

Investering van ruim 350.000 euro

In oktober 2014 voerde Delhaize voor zijn varkensvleesproducenten het 'Beter voor iedereen'-lastenboek in, in samenwerking met Healthy Farming Association (HFA) Belux. Vandaag laat Delhaize weten dat het deze aanpak voortzet door het 'Beter voor iedereen'-netwerk nu ook uit te breiden naar zijn leveranciers van eieren.

 

Voortaan zijn alle Belgische eieren uit vrije uitloop van het merk Delhaize (met uitzondering van de bio-eieren van Delhaize) gelegd door kippen die plantaardige voeding hebben gekregen die rijk is aan omega 3, zoals lijnzaad. Onder het motto “Als de kippen goed eten, eet jij ook beter” bevat een ‘Beter voor iedereen’-ei minstens drie keer zoveel omega-3 als een standaardei.

 

"Gezondheid is een van de voornaamste bezorgdheden van de Belgen, en bij Delhaize een van de prioriteiten van onze productontwikkelingsstrategie", zegt Tim Lammens, Vice President Quality, Food Safety and Sustainability van Delhaize.

 

Hoewel de verandering in de voeding van de kippen een prijs heeft, worden die kosten helemaal gedragen door Delhaize en aan de kweker betaald, zodat de prijs in de winkel niet hoeft te stijgen. Om haar kippenkwekers aan te moedigen in deze nieuwe aanpak en hen te bedanken voor hun engagement biedt Delhaize hen eveneens een financiële stimulans. Naar eigen zeggen gaat het om een investering van meer dan 350.000 euro per jaar.