Delhaize lanceert suikergids voor ontbijtgranen | RetailDetail

Delhaize lanceert suikergids voor ontbijtgranen

Delhaize lanceert suikergids voor ontbijtgranen
Shutterstock

Delhaize wil zijn klanten helpen bij het uitkiezen van gezonde ontbijtgranen en lanceert daarom een suikergids, die moet helpen om snel te zien hoeveel suikers de ontbijtgranen bevatten. De keten lijkt de mosterd te halen bij haar nieuwe zusterketen Albert Heijn.

Onzichtbare suikers

Veel consumenten beseffen dat ze lijden aan overgewicht, maar wijzen er ook op dat het bijzonder moeilijk is om te weten waar de onzichtbare suikers en verzadigde vetten zich bevinden. “Delhaize wil op een transparante manier communiceren hoeveel van die onzichtbare suikers zich in haar ontbijtgranen bevinden. Hiervoor hanteert Delhaize sinds kort een nieuwe manier om haar klanten zo goed mogelijk te ondersteunen/helpen door de introductie van een suikergids met vier kleuren in de ontbijtgranenrayon”, zegt de keten.

 

De suikergids is wel enkel van kracht op de ontbijtgranen van het eigen huismerk. Slechts één product bevindt zich in de hoogste categorie, met meer dan 29 gram suiker per 100 gram. Meer dan de helft van de ontbijtgranen is te vinden in de laagste twee categorieën. Ondertussen blijft Delhaize werk maken van gezondere voeding. Zo worden er elk jaar 1.500 producten getest, om na te gaan of te samenstelling kan worden verbeterd.

 

Ook bij Albert Heijn is een gelijkaardig initiatief te vinden. Sinds 1 augustus 2016 heeft die keten de Friswijzer, met duidelijke informatie over de hoeveelheid suiker, wijze van zoeten en calorieën in frisdranken.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.