Delhaize levert binnenkort aan huis tussen 7u en 21u

Delhaize levert binnenkort aan huis tussen 7u en 21u

Delhaize levert binnenkort aan huis tussen 7u en 21u
Delhaize

E-commerce zit in de lift, ook bij Delhaize dat het aantal thuisleveringen ziet stijgen en daarom de leveringsuren uitbreidt voor zijn 'homedelivery service'. De supermarktketen opent daarvoor verschillende kleinere herverdeelcentra of 'hubs'.

Thuislevering is populair

Delhaize wil binnenkort vroeger op de dag (vanaf 7u) starten met thuisleveringen en ook 's avonds later (tot 21u) de online bestelde producten bij zijn klanten thuis leveren, en dat van maandag tot zaterdag. De supermarktketen komt daarmee tegemoet aan de groeiende vraag naar flexibiliteit in de leveringsuren: mensen die overdag werken, konden tot dusver niet of minder vaak gebruikmaken van de leveringsservice.

 

Vandaag biedt Delhaize twee opties aan voor online bestellingen: klanten kunnen hun producten in de winkel ophalen of aan huis geleverd krijgen. Hoewel de meerderheid (60%) nog steeds voor een afhaalpunt kiest, zit thuislevering in de lift: 40% van de klanten kiest vandaag al voor de optie om de bestelling aan de deur geleverd te krijgen. 

 

Kleine 'hubs' voor lokale leveringen

Om de ruimere leveringsuren logistiek mogelijk te maken, investeert Delhaize in de opening van kleinere lokale distributiecentra of 'hubs': kleinere bestelwagens zullen de bestellingen die er 's ochtends heel vroeg geleverd worden naar klanten in de regio brengen. "Efficiënter én duurzaam," zo meent Delhaize, dat op 16 april een eerste hub in de Brusselse gemeente Drogenbos opent en zo een dertigtal nieuwe arbeidsplaatsen creëert. 

 

Op korte termijn worden ook in andere regio's in België kleine herverdeelcentra geopend. Carrefour levert via een derde partij aan huis tussen 17 en 22u (niet op zaterdag). Colruyt doet vandaag geen thuisleveringen, maar liet vorige maand nog weten wel brood te zien in het concept.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.