Delhaize levert binnenkort aan huis tussen 7u en 21u

Delhaize levert binnenkort aan huis tussen 7u en 21u

Delhaize levert binnenkort aan huis tussen 7u en 21u
Delhaize

E-commerce zit in de lift, ook bij Delhaize dat het aantal thuisleveringen ziet stijgen en daarom de leveringsuren uitbreidt voor zijn 'homedelivery service'. De supermarktketen opent daarvoor verschillende kleinere herverdeelcentra of 'hubs'.

Thuislevering is populair

Delhaize wil binnenkort vroeger op de dag (vanaf 7u) starten met thuisleveringen en ook 's avonds later (tot 21u) de online bestelde producten bij zijn klanten thuis leveren, en dat van maandag tot zaterdag. De supermarktketen komt daarmee tegemoet aan de groeiende vraag naar flexibiliteit in de leveringsuren: mensen die overdag werken, konden tot dusver niet of minder vaak gebruikmaken van de leveringsservice.

 

Vandaag biedt Delhaize twee opties aan voor online bestellingen: klanten kunnen hun producten in de winkel ophalen of aan huis geleverd krijgen. Hoewel de meerderheid (60%) nog steeds voor een afhaalpunt kiest, zit thuislevering in de lift: 40% van de klanten kiest vandaag al voor de optie om de bestelling aan de deur geleverd te krijgen. 

 

Kleine 'hubs' voor lokale leveringen

Om de ruimere leveringsuren logistiek mogelijk te maken, investeert Delhaize in de opening van kleinere lokale distributiecentra of 'hubs': kleinere bestelwagens zullen de bestellingen die er 's ochtends heel vroeg geleverd worden naar klanten in de regio brengen. "Efficiënter én duurzaam," zo meent Delhaize, dat op 16 april een eerste hub in de Brusselse gemeente Drogenbos opent en zo een dertigtal nieuwe arbeidsplaatsen creëert. 

 

Op korte termijn worden ook in andere regio's in België kleine herverdeelcentra geopend. Carrefour levert via een derde partij aan huis tussen 17 en 22u (niet op zaterdag). Colruyt doet vandaag geen thuisleveringen, maar liet vorige maand nog weten wel brood te zien in het concept.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.