Delhaize omzeilt laatste klip voor fusie met Ahold

Delhaize omzeilt laatste klip voor fusie met Ahold

Delhaize omzeilt laatste klip voor fusie met Ahold

Retailreuzen Delhaize en Ahold gaan 86 Amerikaanse winkels van de hand doen, die samen goed waren voor 3,2% van de Amerikaanse omzet. De winkels moesten worden afgestoten in het kader van de nakende fusie tussen de twee bedrijven.

Fusie nog deze maand rond

De Amerikaanse kartelwaakhond Federal Trade Commission moet nog wel zijn fiat geven voor de verkoop, maar daarmee worden geen problemen verwacht aangezien het afstoten net op zijn vraag gebeurt. De goedkeuring van de FTC voor de gehele fusie is overigens de laatste wettelijke vereiste voor de fusie tussen Ahold en Delhaize, meldt het Belgische bedrijf. Eind deze maand moet de hele fusie rond zijn.

 

Delhaize-topman Frans Muller is tevreden: "Wij zijn ervan overtuigd dat wij alles gedaan hebben om sterke kopers te vinden voor deze locaties. Wij willen onze trouwe medewerkers en klanten die ons al die jaren gesteund hebben, dan ook bedanken. Ook nadat de fusie zal zijn afgerond, behouden wij onze lokale Food Lion en Hannaford uithangborden; de schaalgrootte van de nieuwe onderneming moet ons in staat stellen om onze lokale marktstrategieën te versterken zodat wij onze klanten beter kunnen bedienen met onze bijna 2 000 winkels langs de oostkust van de Verenigde Staten." 

 

Met 38 overgenomen winkels is Weis Markets uit Pennsylvania de actiefste koper. Verder nemen ook Supervalu (22), Publix (10), Big Y (8), Tops Markets (6), New Albertson's (1) en Saubel's Markets (1) afgestoten vestigingen over. De 86 winkels zullen in een nieuw kleedje gestoken worden en door hun nieuwe eigenaars als deel van hun netwerk worden geopend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.