Delhaize omzeilt laatste klip voor fusie met Ahold

Delhaize omzeilt laatste klip voor fusie met Ahold

Delhaize omzeilt laatste klip voor fusie met Ahold

Retailreuzen Delhaize en Ahold gaan 86 Amerikaanse winkels van de hand doen, die samen goed waren voor 3,2% van de Amerikaanse omzet. De winkels moesten worden afgestoten in het kader van de nakende fusie tussen de twee bedrijven.

Fusie nog deze maand rond

De Amerikaanse kartelwaakhond Federal Trade Commission moet nog wel zijn fiat geven voor de verkoop, maar daarmee worden geen problemen verwacht aangezien het afstoten net op zijn vraag gebeurt. De goedkeuring van de FTC voor de gehele fusie is overigens de laatste wettelijke vereiste voor de fusie tussen Ahold en Delhaize, meldt het Belgische bedrijf. Eind deze maand moet de hele fusie rond zijn.

 

Delhaize-topman Frans Muller is tevreden: "Wij zijn ervan overtuigd dat wij alles gedaan hebben om sterke kopers te vinden voor deze locaties. Wij willen onze trouwe medewerkers en klanten die ons al die jaren gesteund hebben, dan ook bedanken. Ook nadat de fusie zal zijn afgerond, behouden wij onze lokale Food Lion en Hannaford uithangborden; de schaalgrootte van de nieuwe onderneming moet ons in staat stellen om onze lokale marktstrategieën te versterken zodat wij onze klanten beter kunnen bedienen met onze bijna 2 000 winkels langs de oostkust van de Verenigde Staten." 

 

Met 38 overgenomen winkels is Weis Markets uit Pennsylvania de actiefste koper. Verder nemen ook Supervalu (22), Publix (10), Big Y (8), Tops Markets (6), New Albertson's (1) en Saubel's Markets (1) afgestoten vestigingen over. De 86 winkels zullen in een nieuw kleedje gestoken worden en door hun nieuwe eigenaars als deel van hun netwerk worden geopend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.