Delhaize pakt uit met assortiment ‘raw food’ | RetailDetail

Delhaize pakt uit met assortiment ‘raw food’

Delhaize pakt uit met assortiment ‘raw food’
Shutterstock

Delhaize heeft sinds gisteren enkele nieuwe producten toegevoegd aan het assortiment, die kunnen worden beschreven als ‘raw food’. Het gaat daarbij over enkele cakes die worden bereid met onbewerkte voedingsmiddelen.

Ongekookt en onbewerkt

Rauw voedsel is een nieuwe trend, waar volgens de supermarktketen steeds meer vraag naar is. Vooral bij vegetariërs en veganisten zijn de producten geliefd. Er wordt dan zo weinig mogelijk gekookt, gebakken, gestoomd of gebraden, maar wel gebruik gemaakt van rauwe groenten, fruit, granen en noten. Dierlijke producten, melkproducten en klassieke geraffineerde suikers worden weggelaten.

 

Delhaize brengt in een eerste fase vier variëteiten op de markt: een cake met chocolade- en karamelsmaak, een met limoen en mango, een met framboos en blauwe bes en tot slot een cake met vanillesmaak. “Met het nieuwe gamma beantwoordt Delhaize aan de wensen en noden van haar consumenten: of het nu gaat om raw-foodisten, mensen met specifiek voedingspatroon zonder lactose en gluten, of mensen die op zoek zijn naar ‘less processed’ food”, stelt de supermarktketen. “Dankzij het raw food-gamma van Delhaize kunnen ook zij eenvoudig van heerlijke cake genieten.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.