Delhaize schenkt groenten en fruit aan Planckendael

Delhaize schenkt groenten en fruit aan Planckendael

Delhaize schenkt groenten en fruit aan Planckendael
http://www.shutterstock.com/nl/pic-424283641/

Supermarktketen Delhaize is een proefproject gestart in samenwerking met Planckendael. Fruit en groenten die niet meer geschikt zijn voor menselijke consumptie zullen voortaan aan de dieren van het park worden geschonken.

 

Geen verspilling meer tegen 2020

Het gaat daarbij enkel over producten die niet meer kunnen worden verkocht of geschonken kunnen worden aan mensen in nood. Het nieuwe initiatief is een volgende stap van Delhaize om tegen 2020 geen enkel product meer te moeten weggooien.

 

De voeding zal pas aan Planckendael geschonken worden als er echt geen andere oplossing meer voor is. In eerste instantie zal er dus altijd geprobeerd worden om de producten aan hulpbehoevende consumenten te geven.

 

Dat initiatief wordt momenteel al toegepast in bijna alle filialen van Delhaize in België en in de verschillende distributiecentra. Bovendien hebben heel wat zelfstandige ondernemers van AD Delhaize en Proxy Delhaize gelijkaardige projecten lopen. Per supermarkt worden er zo per dag tot 150 maaltijden aangeboden aan hulpbehoevende personen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.