Delhaize Schoten overrompeld vanwege kortingen | RetailDetail

Delhaize Schoten overrompeld vanwege grote kortingen

Delhaize Schoten overrompeld vanwege grote kortingen

De winkel van Delhaize in Schoten sluit tijdelijk de deuren voor verbouwingen en daarom werden alle producten in de supermarkt afgelopen weekend verkocht tegen een korting van 30%. Dat zorgde voor een flinke overrompeling.

Alle sterke drank na 1 dag verkocht

Nog voor de opening van de winkel op vrijdag stonden er al meer dan honderd klanten voor de deur te wachten. Bij de opening van de deuren bleek al snel dat vooral de sterke drank, wijn en speelgoed bijzonder populair waren. Veel klanten wilden ook goedkoop sigaretten inslaan, maar zij kwamen bedrogen uit, want rookwaren maakten geen deel uit van de actie. Om hun slag te slaan, gingen bepaalde klanten ook niet bepaald beleefd tewerk, maar de situatie liep volgens winkelmanager Carlo Sonneville nooit uit de hand.

 

“Een waanzinnig succes”, zei Sonneville na de eerste verkoopdag. “De sterke drank is allemaal weg, net als de meeste verse producten.” Na de eerste dag was al bijna tweederde van de hele stock in de winkel verkocht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.