Delhaize biedt producten Albert Heijn aan

Delhaize verkoopt producten huismerk Albert Heijn

Delhaize verkoopt producten huismerk Albert Heijn
Albert Heijn in een Antwerpse Delhaize

Bij een groot deel van de winkels van Delhaize is momenteel een klein assortiment producten te vinden van het huismerk van Albert Heijn. Het gaat daarbij onder andere over typisch Nederlandse specialiteiten.

Tijdelijk proefproject

Sinds vorige week is er bij alle filialen die Delhaize in eigen beheer heeft en een groot aantal franchisewinkels een display te vinden met producten van Albert Heijn. Het gaat daarbij over producten van het biologische merk van Albert Heijn en een aantal Nederlandse specialiteiten, zoals stroopwafels. De typisch Nederlandse producten zijn wel enkel in Vlaanderen te vinden.

 

Albert Heijn verkoopt sinds enkele weken ook al producten van Delhaize in zijn Nederlandse winkels. Die producten werden door Nederlandse klanten zelf uitgekozen, nadat ze eerder waren uitgenodigd voor een proefsessie. Bij Delhaize is dat niet het geval: hier werd het assortiment uitgekozen door het supermarktbedrijf zelf.

 

De verkoop van de producten is momenteel tijdelijk: afhankelijk van de resultaten en de verkoop van de producten zal bekeken worden hoe het pilootproject in de toekomst wordt uitgebouwd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.