Delhaize verscherpt richtlijnen rond dierenwelzijn | RetailDetail

Delhaize verscherpt richtlijnen rond dierenwelzijn

Delhaize verscherpt richtlijnen rond dierenwelzijn
Shutterstock

Naar aanleiding van de recente voorvallen bij een aantal slachterijen en vleesverwerkers, heeft Delhaize besloten om zijn richtlijnen op vlak van dierenwelzijn te verscherpen. Ook werd de samenwerking met het Spaanse El Pozo stopgezet.

 

"Nultolerantie"

Delhaize heeft naar alle leveranciers communicatie uitgestuurd waarin het duidelijk stelt dat inbreuken op dierenwelzijn niet worden getolereerd en dat er op dat vlak een nultolerantie wordt gehanteerd. Zo wordt de samenwerking met het Spaanse El Pozo stopgezet, de charcuterieproducent die enkele weken geleden in het oog van de storm kwam te staan wegens dierenmishandeling. Delhaize besliste toen al om de samenwerking tijdelijk stop te zetten en maakt die beslissing nu definitief.

 

De supermarktketen werkt ook aan een charter, waarin een aantal bijkomende richtlijnen en engagementen rond dierenwelzijn geformaliseerd worden. Er komen ook meer onaangekondigde audits en Delhaize zal in de toekomst binnen 24 uur beslissen of een samenwerking wordt stopgezet, wanneer er een mogelijke inbreuk op dierenwelzijn wordt vastgesteld. “Als het vermoeden gegrond is en de inbreuk inzake dierenwelzijn wordt bevestigd, leidt dat tot een stopzetting van de samenwerking”, klinkt het.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.