Delhaize verscherpt richtlijnen rond dierenwelzijn | RetailDetail

Delhaize verscherpt richtlijnen rond dierenwelzijn

Delhaize verscherpt richtlijnen rond dierenwelzijn
Shutterstock

Naar aanleiding van de recente voorvallen bij een aantal slachterijen en vleesverwerkers, heeft Delhaize besloten om zijn richtlijnen op vlak van dierenwelzijn te verscherpen. Ook werd de samenwerking met het Spaanse El Pozo stopgezet.

 

"Nultolerantie"

Delhaize heeft naar alle leveranciers communicatie uitgestuurd waarin het duidelijk stelt dat inbreuken op dierenwelzijn niet worden getolereerd en dat er op dat vlak een nultolerantie wordt gehanteerd. Zo wordt de samenwerking met het Spaanse El Pozo stopgezet, de charcuterieproducent die enkele weken geleden in het oog van de storm kwam te staan wegens dierenmishandeling. Delhaize besliste toen al om de samenwerking tijdelijk stop te zetten en maakt die beslissing nu definitief.

 

De supermarktketen werkt ook aan een charter, waarin een aantal bijkomende richtlijnen en engagementen rond dierenwelzijn geformaliseerd worden. Er komen ook meer onaangekondigde audits en Delhaize zal in de toekomst binnen 24 uur beslissen of een samenwerking wordt stopgezet, wanneer er een mogelijke inbreuk op dierenwelzijn wordt vastgesteld. “Als het vermoeden gegrond is en de inbreuk inzake dierenwelzijn wordt bevestigd, leidt dat tot een stopzetting van de samenwerking”, klinkt het.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.