Delhaizeklanten brouwen bier voor goed doel | RetailDetail

Delhaizeklanten brouwen bier voor goed doel

Delhaizeklanten brouwen bier voor goed doel
Foto Delhaize

Klanten en medewerkers van Delhaize gaan een bier brouwen, dat vanaf juni ten voordele van een goed doel zal worden verkocht in een veertigtal Antwerpse Delhaizewinkels.

 

Tournée Antwerpen

Delhaize voert al enkele jaren lokale liefdadigheidsacties met zelf gebottelde wijnen, maar deze keer opteert de retailer voor bier. Begin maart konden Delhaizeklanten in Antwerpen deelnemen aan de wedstrijd om brouwer voor één dag te worden. Uit meer dan 250 kandidaten werden 20 klanten geselecteerd om, samen met 15 winkelmedewerkers van Delhaize, een dag in de brouwerij mee te draaien.

 

De winnaars werden dinsdagochtend 17 april verwacht op de brouwerij van de Antwerpse Brouw Compagnie: daar kregen ze een theoretische opleiding bierbrouwen, die daarna in de praktijk werd omgezet. Tournée Antwerpen wordt een sterk blond bier, waarvan het volledige brouwproces zo’n zeven weken in beslag zal nemen.

 

Vanaf juni 2018 zal het nieuwe bier verkocht worden in een veertigtal Delhaizefilialen in en rond Antwerpen. Het bier zal te verkrijgen zijn in clips van 4x33cl en zal te koop staan voor 5,99 euro per clip, waarvan 1 euro integraal naar het Berrefonds gaat, een organisatie die steun biedt aan ouders die een kindje hebben verloren. De ambitie is om op het einde van de rit minimum 20.000 euro te verzamelen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.