Delhaizeklanten brouwen bier voor goed doel | RetailDetail

Delhaizeklanten brouwen bier voor goed doel

Delhaizeklanten brouwen bier voor goed doel
Foto Delhaize

Klanten en medewerkers van Delhaize gaan een bier brouwen, dat vanaf juni ten voordele van een goed doel zal worden verkocht in een veertigtal Antwerpse Delhaizewinkels.

 

Tournée Antwerpen

Delhaize voert al enkele jaren lokale liefdadigheidsacties met zelf gebottelde wijnen, maar deze keer opteert de retailer voor bier. Begin maart konden Delhaizeklanten in Antwerpen deelnemen aan de wedstrijd om brouwer voor één dag te worden. Uit meer dan 250 kandidaten werden 20 klanten geselecteerd om, samen met 15 winkelmedewerkers van Delhaize, een dag in de brouwerij mee te draaien.

 

De winnaars werden dinsdagochtend 17 april verwacht op de brouwerij van de Antwerpse Brouw Compagnie: daar kregen ze een theoretische opleiding bierbrouwen, die daarna in de praktijk werd omgezet. Tournée Antwerpen wordt een sterk blond bier, waarvan het volledige brouwproces zo’n zeven weken in beslag zal nemen.

 

Vanaf juni 2018 zal het nieuwe bier verkocht worden in een veertigtal Delhaizefilialen in en rond Antwerpen. Het bier zal te verkrijgen zijn in clips van 4x33cl en zal te koop staan voor 5,99 euro per clip, waarvan 1 euro integraal naar het Berrefonds gaat, een organisatie die steun biedt aan ouders die een kindje hebben verloren. De ambitie is om op het einde van de rit minimum 20.000 euro te verzamelen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.